در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

مشاور خانم بهتر است یا مشاور آقا؟ روانشناس خانم یا اقا؟

 مشاور خانم بهتر است یا مشاور آقا؟ روانشناس خانم یا اقا؟
چکیده
مشاور خانم بهتر است یا مشاور آقا؟ در انتخاب مشاور خانم یا مشاور آقا داشتن کمی استرس و سردرگمی طبیعی است. در مقایسه روانشناس خانم یا آقا میتوان گفت که تفاوت آنچنانی در ارائه خدمات بایکدیگر ندارند و انتخاب جنسیت مشاور به خود افراد و همچنین موضوع مشاوره افراد بستگی دارد.اگر در انتخاب مشاور خانم یا آقا مشکل دارید ما در ادامه ویژگی های مشاور روانشناس خانم و آقا را بررسی کرده ایم. باما همراه باشید.
مشاوره سلامت، رشد و تربیت
دریافت مشاوره از متخصص سلامت، رشد و تربیت هزینه: 29,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/11/15 19:54 نویسنده: مبینا محتشم فر
چگونه جنسیت مشاور می تواند بر مشاوره تأثیر بگذارد؟

ویژگی های بسیاری وجود دارد که یک فرد ممکن است قبل از اینکه بنشیند و درباره تجربیات خود با یک مشاور صحبت کند، در نظر بگیرد. بیایید با آن روبرو شویم، درمان مشکلات پرهزینه است و ندانستن اینکه از کجا شروع میشود برای برخی طاقت‌فرسا است.برای اطلاع از قیمت مشاوره روانشناسی کلیک کنید. هنگام انتخاب یک درمانگر باید عمدی باشد. انتخاب درمانگری که با آنچه می خواهید در درمان انجام دهید هماهنگ باشد و بتواند نیازهای شما را پشتیبانی کند، به شما کمک می کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.برای اطلاع از نحوه تشخیص بیماری توسط دکتر روانشناس کلیک کنید. نتیجه ای که می خواهید این است که در راحت شدن با درمانگر خود و ایجاد یک رابطه کاری خوب احساس راحتی کنید.

بسیاری از مردم گیج می شوند که آیا انتخاب یک درمانگر مرد برای درمان آنها بهتر است یا زن . این امر به ویژه در صورتی صادق است که ماهیت موضوعات مربوط به جنسیت و هویت جنسیتی باشد. بنابراین هنگام انتخاب یک درمانگر ممکن است بخواهید از خود بپرسید، چرا جنسیت درمانگر برای شما مهم است و آیا این جنسیت در درمان شما نقش خواهد داشت؟

چگونه جنسیت مشاور می تواند بر مشاوره تأثیر بگذارد؟

چرا جنسیت برای افراد در درمان اهمیت دارد؟

برای برخی، ممکن است راحت تر باشد که با فردی همجنس خود مشکلات خود را در میان بگذارند. این به دلایل زیادی است، اما برای مثال، زنان، گاهی اوقات راحت‌ترند تا با یک مشاور زن صحبت کنند، زیرابه دلیل همجنس بودن و تجربیات مشترک احساس درک شدن بیشتری میکنند. چیزی که یک مرد نمی تواند با آن همدردی کند. مردان مطمئناً می توانند با تجربه زنانه همدردی کنند، اما هرگز نمی توانند به طور کامل درک کنند که زن بودن چگونه است.

باورهای فرهنگی یا مذهبی نیز ممکن است بر تصمیم برخی افراد در مورد جنسیت درمانگر تأثیر بگذارد. به عنوان مثال در اسلام، زن و مرد نمی توانند به تنهایی در یک اتاق با هم باشند، مگر اینکه یک همراه برای اطمینان از مناسب بودن همه فعالیت ها وجود داشته باشد. این بدان معنا نیست که مردان و زنان مسلمان با یکدیگر تعامل ندارند، اما برخی ترجیح می‌دهند این کار را نکنند.

اگر این چیزی است که برای شما مهم است ،ممکن است برای مشاور شما نیز مهم باشد که شما را از نظر فرهنگی و مذهبی درک کند. این یک فضای امن برای صادق و راحت بودن فراهم می کند و به این ترتیب می توانید تنها روی مشکلاتتان و درمان آنها تمرکز کنید.

چرا جنسیت برای افراد در درمان اهمیت دارد؟

اهمیت جنسیت مشاور

در برخی از مسائل مانند تروما، آزار جنسی و هویت جنسی جنسیت مشاور بسیار اهمیت دارد. تروما همیشه یک موضوع حساس است و همیشه باید به آرامی با آن برخورد کرد. اگر فردی هستید که تجربه آزار جنسی داشته اید، ممکن است توسط درمانگری که جنسیت مشترکی با فرد آزارگر شما دارد، مضطرب و عصبی شوید. به عنوان مثال، زنی که خشونت خانگی را از سوی یک شریک مرد تجربه کرده است، ممکن است ترجیح دهد با یک درمانگر زن صحبت کند. این به او کمک می کند تا از هرگونه پاسخ استرس عاطفی اضافی یا محرکی که گاهی آشکار می شود اجتناب کند و از آسیب یا استرس بیشتر جلوگیری کند.همچنین اگر افراد بدانند تجربیات مشابهی را تجربه کرده اند، ممکن است زمان آسان تری برای ایجاد اعتماد با درمانگر خود داشته باشند.

مشاور خانم بهتر است یا آقا؟

با توجه به این نکته که ارتباط بین درمانگر ومراجع از مهم ترین رکن های درمان است و تا این حس اعتماد و درک شدن از طرف مراجع نسبت به دکتر روانشناس صورت نگیرد، درمان حاصل نمی شود و مهم تر از آن اگر این حس اعتماد به دکتر روانشناس وجود نداشته باشد، فرد نمی تواند از احساسات وافکار واقعیش با دکتر روانشناس صحبت کند، در واقع افکار واحساساتی که شاید با اشخاص دیگر، در بیرون اتاق مشاوره، در میان نگذارد.

جنسیت مشاور ممکن است در انتخاب مشاور مهم نباشد برخی از افراد به هیچ وجه به جنسیت مشاور خود اهمیت نمی دهند. آنها یک مشاور را به عنوان یک درمانگر می بینند. این بستگی به شخص و نیازهای او و درک او از اینکه یک مشاور برای او چه کسی است، دارد. مهمترین چیز هنگام انتخاب یک مشاور این است که فردی را پیدا کنید که مرد در صحبت کردن با او احساس راحتی کند. برای برخی از مردان حتی برداشتن اولین قدم در پذیرش نیاز به مشاوره ممکن است سخت باشد. کار با یک متخصص سلامت روان که در صحبت کردن با او احساس راحتی می کند ضروری است. اگر نمی توانید با فردی که برای درمان می بینید راحت باشید، رفتن به مشاوره چه فایده ای دارد؟ اعتراف به اینکه مشکلی دارید که نیاز به رسیدگی دارد به اندازه کافی سخت است. کار را برای خود آسان تر کنید و مشاوری را انتخاب کنید که به شما احساس راحتی کند تا بتوانید خودتان باشید و شروع به کار روی مشکلات خود کنید. در مورد انتخاب جنسیت مشاور اگر مرد هستید، پاسخ اشتباهی وجود ندارد. فردی را انتخاب کنید که احساس راحتی می کنید و با شما راحت است و یک روند درمانی را شروع کنید.برای اطلاع از اینکه دکتر روانشناس چه کاری انجام می دهد کلیک کنید.

مشاور خانم بهتر است یا آقا؟

نکاتی برای انتخاب مشاور روانشناس

تحقیقات نشان داده است که مهم ترین عامل در اثربخشی نهایی درمان شما درجه راحتی، اعتماد و ارتباط عاطفی و ارتباط شما با درمانگر است. این باید همیشه مهم ترین اولویت برای انتخاب یک مشاور باشد، که اغلب به جنسیت او بی ربط است. اگر به دنبال مشاور فردی هستید و همیشه احساس می‌کردید که می‌توانید آشکارا، صریح و راحت‌تر با فردی از جنس خود ، یا در این مورد، با فردی از جنس مخالف صحبت کنید این یک نکته بسیار مهم است. بنابراین، چه مرد باشید یا یک زن، اگر تمایل دارید که با مردان یا زنان در هنگام مشاوره «رابطه» بهتری داشته باشید، و با آن‌ها «آرام‌تر باشید»، این نکته را هنگام انتخاب در نظر بگیرید

مقاله ای در مورد مقایسه نحوه انتخاب مشاور خانم و یا اقا برای افراد بنویسید. توصیه هایی برای انتخاب جنسیت مشاور داشته باشید. همچنین سبک و نوع دید مشاورهای خانم و اقا را برای کاربر مقایسه کنید 

ویژگی های مشاور خانم 

از نظر تاریخی و بیولوژیکی، زنان بیشتر از مردان بر احساسات و عاطفه متمرکزهستند و همچنین برای بیماران صبر و حوصله بیشتری به خرج می دهند . اگرچه این قطعاً یک کلیت است و استثناهای بی‌شماری هم در مردان و هم در زنان وجود دارد،برای مثال، مردان بسیار زیادی وجود دارند که می توانند با یک احساس بسیار در ارتباط باشند از جمله احساس خشم اغلب با مشاهده آن احساسی که پدرانشان به عنوان پسران جوان الگوبرداری می کردند، اما اغلب از احساس غم و شرم آگاه نیستند. اما به طور کلی، زنان با دنیای احساسات راحت‌تر هستند و اغلب راحت‌تر از مردان در بیان آن‌ها آزاد هستند. اگر از خانواده‌ای آمده‌اید که مادرتان نسبت به پدرتان احساساتی تر است و راحت تر ابراز احساسات می کند، ممکن است شما نیز راحت‌تر احساسات خود را با یک زن به اشتراک بگذارید تا یک مرد ، صرف نظر از اینکه جنسیت خودتان چیست.

ویژگی های مشاور خانم 

ویژگی های مشاور آقا  

با این حال، علی‌رغم موارد فوق، دلایل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که در زیر ذکر شده است، که چرا انتخاب یک مشاور ازدواج مرد، مربی رابطه یا روان‌درمانگر ممکن است انتخاب عاقلانه‌ای باشد.

بسیاری از مردان راحت تر در مورد مسائل مربوط به تمایلات جنسی خود با مردان دیگری صحبت می کنند که احتمالاً احساس می کنند با آنها درک بیشتری دارند. اگر مردی هستید که به دنبال کمک در مورد مسائل مربوط به جنسیت می‌گردید، این ممکن است یک نکته مهم باشد. در عین حال، اگر شما یک زن در رابطه با مردی هستید که در آن مسائل جنسی شایع است، به همان دلیل، انتخاب یک درمانگر مردی که همسرتان بتواند با او ارتباط برقرار کند، ممکن است مفید باشد، به خصوص اگر او کم حرف است یا در وهله اول حتی در مورد مشاوره گرفتن دچار شک است. اگر شما یک زن هستید و شریک زندگی شما در مورد مشاوره مردد است یا کاملاً با این ایده مخالف است، ممکن است با تصور یک مشاور مرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد، صرف نظر از اینکه این مسائل اصلاً به رابطه جنسی مربوط می شود یا خیر. در غیر این صورت، شریک زندگی شما ممکن است از همان ابتدا احساس کند که توسط شما و یک درمانگر زن محدود شده است یا فقط به دلیل زن بودن مشاور احساس کند که با شما متحد یا همراه خواهد شد (یعنی مشاور خانم با شما شریک است). مشاور مردی که می‌تواند درباره خودش و همچنین تمام طیف احساسات غیر از خشم آشکارا صحبت کند، قابل اعتماد، ملایم، محبت‌آمیز و دلسوز است .

همانطور که پیش تر گفتیم، اگر دلیل اینکه شما معمولاً راحت‌تر در صحبت کردن و ارتباط با یک زن در مورد احساسات صمیمی و سایر مسائل راحت‌تر هستید، به دلیل عدم ارتباط، راحتی یا اعتماد شما با پدرتان باشد - صرف نظر از اینکه آیا شما یک مرد یا یک زن هستید - داشتن تجربه یک مشاور مرد دلسوز و قابل اعتماد که با او پیوند برقرار کنید و ارتباط برقرار کنید، می تواند بسیار درمانی و شفابخش باشد. ممکن است از همان روز اول چندان راحت نباشد، اما اگر بتوانید یک مشاور مرد پیدا کنید که واقعاً احساس اعتماد و آرامش عمیقی به او داشته باشید، این پتانسیل را دارید که زخم بزرگ و سیستم باورهای منفی در مورد مردان را التیام بخشید و دریچه ای را به سوی روابط عمیق تر و سالم تر با مردان به طور کلی باز می کند.

ویژگی های مشاور آقا  

برای انتخاب مشاور چه سوالاتی میتوانید از خود بپرسید
  • آیا صحبت کردن با این شخص آسان است؟
  • آیا احترام و درک متقابل دارید؟
  • آیا در اشتراک گذاری مسائل احساس راحتی می کنید؟
  • تخصص مشاورتان چیست؟
  • آیا او پیشینه، تجربیات و ارزش های مشابهی دارند؟
  • آیا مشاور می توانند به من کمک کنند تا به هدفم دست یابیم که به آنچه می خواهم در درمان به آن بپردازم

اغلب، هنگامی که با یک مشاور تماس می گیرید، آنها در مورد ترجیحات شما پرس و جو می کنند و برای پاسخگویی به درخواست شما تلاش می کنند. اگر درمانگر با جنسیت دلخواه شما در دسترس نباشد، این احتمال وجود دارد که جلسه شما به تعویق بیفتد، در این صورت شما می توانید از جای دیگری مشاوره بگیرید یا منتظر در دسترس بودن باشید.همچنین برای انتخاب مشاور میتوانید از سامانه روحیه کمک بگیرید.

ممکن است کمی زمان و تلاش بیشتری برای پیدا کردن کسی که به راحتی با او صحبت کنید، طول بکشد، اما انجام این کار تضمین می کند که از جلسات خود بهترین استفاده را می کنید.هنگامی که ارتباط بین بیمار و مشاور روان و آسان باشد، به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات شما اولویت دوم می شود و راه بهبودی را آسان می کند.

برای انتخاب مشاور چه سوالاتی میتوانید از خود بپرسید

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
4.8 ( نفر 9 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات سلامت، رشد و تربیت مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.