در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

ازدواج با دختر بزرگتر و سن بیشتر به همراه علت های روانشناختی و اجتماعی

ازدواج با دختر بزرگتر و سن بیشتر به همراه علت های روانشناختی و اجتماعی
چکیده
ازدواج با دختر بزرگ تر از سن خود، در گذشته بسیار دور از ذهن بود و رسم بر این پایه بود که مرد از زن چند سال بزرگ تر باشد. اما با تغییرات عقیده و فرهنگی جوامع امروز، بسیاری نه تنها ازدواج با دختر بزرگ تر از سن خود را نه تنها بد نمی دانند بلکه به دلیل پختگی و بلوغ فکری فرد مقابل آن را تایید نیز می کنند. البته گاهی این ازدواج می تواند آسیب زا باشد. در این مقاله سعی شده نکات مثبت و منفی ازدواج با دختری بزرگتر از خود مورد بررسی قرار گیرد پس با ما همراه باشید.
مشاوره ازدواج و دوستی
دریافت مشاوره از متخصص ازدواج و دوستی هزینه: 34,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/10/13 16:31 نویسنده: مبینا محتشم فر

ازدواج با دختر بزرگتر 

بیشتر مردان ترجیح می دهند با کسی ازدواج کنند که از خودشان کوچکتر است و این موضوع چیزی است که تقریبا در هر جامعه ای رایج است. دلیل آن هم واضح است زیرا به طور غریزی مردان دوست دارند که که برای همسرخودتکیه گاه به نظر برسند و به طور کلی رهبری یک زندگی با مرد خانواده باشد. اما امروزه بزرگتر بودن زن از همسرش در میان جوامع بیشتر شده است. کافی است یک نگاه کوچکی به سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی بیندازید تا متوجه بشوید تعداد قابل توجهی از آن ها با زن هایی ازدواج کرده اند که از خودشان بزرگتر بوده اند. در ادامه  این مقاله این موضوع را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

ازدواج با دختر بزرگتر

 

مزایا ازدواج مردان با دختر بزرگتر از خود 

ازدواج با دختر بزرگ تر از خود ممکن است تصمیمی رایج در جامعه امروزه نباشد، اما به این معنی نیست که تصمیمی سودمند و مفید نیست . صرف نظر از فاصله سنی ، ازدواج با یک دختر بزرگتر می‌تواند مزایایی هم داشته باشد ، به خصوص به این دلیل که دختران بزرگتر تمایل بیشتری به خودآگاهی ، اعتماد به نفس ، روشن‌تر بودن خواسته‌های خود و ثبات عاطفی بیشتری دارند . اما ، اینگونه هم فکر نکنید که ازدواج با یک دختر بزرگتر ، تضمین می‌کند که از شما مراقبت و پرورش می‌یابد و تمام نیازهایتان برآورده می‌شود.

  • ازدواج با یک دختر بزرگتر احتمال موفقیت در ازدواج و پایدار بودن زندگی را بیشتر می کند

ازدواج با دختر بزرگ ‌تر اغلب به این معناست که آنها پیام‌های متناقضی به شما نمی‌دهند ، تصمیم نمی‌گیرند اوضاع را تغییر دهند.  این به این دلیل است که یک دختر بزرگتر می‌داند چه می‌خواهد ، او احساس قوی نسبت به حریم و مرزهای شخصی خود دارد و به مرزهای شما نیز احترام می‌گذارد . بنابراین ، اگر با دختری بزرگتر از خود ازدواج می کنید ، مطمئن باشید که از این ویژگی بسیار مطلوب بهره مند خواهید شد .

  • میتوانید با ازدواج با دختر بزرگتر از خود ،خاطرات فوق العاده ای بسازید 

دختران بزرگتر تمایل به قدردانی در زندگی برای آنچه مهم است دارند.بنابراین میل دارند خاطرات فوق‌العاده خلق کنند و می‌خواهند در شادی‌های اساسی زندگی مانند گذراندن وقت با افرادی که دوستشان دارند و انجام کارهایی که دوستشان دارند لذت ببرند .

  • در ازدواج با دختر بزرگتر از خود شما حریم دارید و برای انجام کارهایتان فضا خواهید داشت

دختران بزرگ تر از خودمان شما را به داشتن فضایی برای خود تشویق می کنند تا بیشتر از زمان خود لذت ببرید.

  • زندگی عاطفی شما ارام تر خواهد بود 

دختران بزگتر نسبت به دختران جوان‌تر تمایل بیشتری به کنترل احساسات خود دارند . آنها نسبت به جوان ترها خودآگاه تر، سازگارتر و متعادل ترند . آنها تمایلی ندارند تحت تأثیر چیزهای به ظاهر پیش پا افتاده ای که ممکن است یک زن جوان باشند . این افراد می‌توانند به طور واقع‌ بینانه‌ تر با مشکلات رابطه برخورد کنند و بیشتر به دنبال حل منصفانه مشکلات هستند.

مزایا ازدواج با دختر بزرگتر

معایب ازدواج مردان با دختر بزرگتر از خود 

ازدواج با دختر بزرگتر نوعی تابو در کشور محسوب شده و رایج نیست.البته این رایج نبودن بی دلیل نیست و ممکن است به علت معایب آن باشد.برخی از معایب ازدواج با دختر بزرگتر به شرح زیر می باشد:

  • بلوغ در رابطه با ازدواچ با دختر بزرگتر

بعضی از مردان فکر می کنند که اگر با دختری بزرگ تر از خودشان ازدواج کنند آن ازدواج موفق تر است زیرا دختران سن بالا بلوغ فکری بیشتری دارند . اما اینگونه نیست بلوغ فکری ارتباط مستقیمی با سن افراد ندارد .با گذشت زمان و افزایش سن ، شما بلوغ یک زن بزرگتر از خود را  پیر شدن احساس می کنید و فکر می کنید که زندگیتان بی هیجان است .

  • فرزند پروری با ازدواج با دختر بزرگتر

با بالا رفتن سن دختر قدرت باروری آن ها کاهش می یابد و اگرفردی فرزند جزو الویت های زندگیش باشد قطعا به مشکل می خورد . همچنین با بالا رفتن سن ، مادر از نظر جسمی و از نظر انرژی نمی تواند مانند یک مادر جوان رفتار کند و این موضوع تربیت و فرزند پروری را سخت تر می کند .برای کسب اطلاع راجب بهترین سن فرزندآوری کلیک کنید.

  • کاهش کیفیت رابطه جنسی 

یکی از اصلی ترین معیار های ازدواج رابطه جنسی است . کیفیت رابطه ی جنسی در ازدواج یکی از مهم ترین شاخص ها برای یک زندگی ایده آل است .  همه ی ما این را می دانیم که با بالا رفتن سن میل جنسی کم تر می شود . حال اگر در نظر بگیریم که در ازدواجی دختر بزرگ تر از همسر خودش باشد به این نتیجه می رسیم که رابطه ی جنسی خوبی تجربه نکنند و این برای یک مرد مشکل بزرگی تلقی می شود وممکن است رابطه آنها دچار سردی جنسی شده و منجر به طلاق گردد .برای اطلاع بیشتر از تاثیر سردی جنسی در طلاق کلیک کنید.

  • پذیرفته نبودن از سوی جامعه 

همانطور که پیش تر گفتیم از نظر جامعه ازدواج پسری با دختر بزرگتر از خودش چیز رایجی نیست و وقتی این موضوع پیش می آید حرف هایی در مورد دختر و پسر زده می شود. اگر حرف مردم برای شما اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می کنم از اینگونه ازدواج ها دوری کنید.

  • زن سالاری 

درست است که زن بالغ می تواند از بسیاری از جروبحث ها و مشکلات جلوگیری کند. ولی از طرفی هم باید به این موضوع توجه داشته باشید بزرگتر بودن زن از همسرش می تواند حس ناامیدی را برای زن ایجاد کند. زیرا وقتی می بیند که شوهرش تجربه کافی را ندارد از اهداف آینده زندگی مشترکشان دلسرد می شود.زن سالاری بیشتر در مرد زن ذلیل اتفاق می افتاد .برای اطلاع از ویژگی افراد زن ذلیل کلیک کنید.

آیا ازدواج با دختر بزرگتر از خود درست است ؟

پیشرفت زندگی و مدرینته شدن عصر امروز در زمینه های مختلف تاثیر خود را بر روی فرهنگ ازدواج هم گذاشته است و ما شاهدتغییرات زیادی در فرهنگ ازدواج  شده ایم . یکی از این موارد تغییرات ازدواج پسر با دختر بزرگتر و یا ازدواج دختر با پسر کوچک تر است که امروزه موارد زیادی از آن ها را می بینیم. امروزه شاهد آن هستیم که زنان پا به پای مردان در زمینه های مختلف پیش می روند و حتی نقش هایی بیش تر از مردان را بر عهده دارند.

همچنین دیده می شود که مردان تمایل دارند با زنانی ازدواج کنند که مستقل و توانمند هستند. زنانی که بالغ و با اعتماد به نفس هستند در زندگی مشترک یک متحد و یک تکیه گاه قوی و قابل اعتماد می باشند. این زنان عزت نفس بالایی دارند به همین دلیل کاستی های خود را می شناسند و سردرگمی کم تری در رابطه دارند. این زنان کاملا آگاه هستند که از زندگی خود و زندگی مشترکشان چه می خواهند. این موارد باعث می شود که برای پسران جذاب باشد که با دختری دو یا سه سال بزرگ تر از خود ازدواج کنند.

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی چگونه است ؟

از نظر روانشناسی  و بر اساس تحقیقاتی که به عمل آمده اغلب پسرانی که در کودکی از توجه به خصوصی از سوی والدین و اطرافیان برخوردار نبودند نیز به هنگام ازدواج علاقه بیشتری به ازدواج با دختر بزرگتر دارند .از لحاظ روانشناسی تا زمانی که بین دو نفر سازگاری خوبی وجود دارد و ازدواج موفقی دارند، سن هیچگونه مانعی برای ازدواج محسوب نمی شود.

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

چرا ازدواج با دختران بزرگتر ازخود برای مردان جذاب شده است ؟

بر اساس تحقیقات و مطالعاتی که انجام شده در رابطه با سن مناسب ازدواج ،خوب است که زن و شوهر هم سن هم باشند. ولی به دلایلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد ،مردان در سال های اخیر به ازدواج با دختر بزرگتر از خود متمایل شده اند و ازدواج با دختران بزرگتر برایشان جذابیت بیشتری پیدا کرده است.

  • تکامل جنسیتی 

اوج هیجان جنسی در مردان در سن 18 سالگی اتفاق می افتد ،این در صورتی است که زنان در سن 31-32 سالگی اوج هیجان جنسی خود را تجربه می کنند.به همین دلیل مردان به زنانی با سن ده سال بزرگتر از خود گرایش پیدا می کنند.

  • بلوغ در رابطه 

هرچه سن افراد بیشتر باشد تجربه بیشتری هم در زندگی کسب می کنند. برای مثال ازدواج با دختر 4 سال بزرگتر به شما این تضمین را می دهد که دیگر نیازی نیست بر سر مسائل کوچک یا پیش پا افتاده با یکدیگر جروبحث کنید. ازدواج با دختر بزرگتر احتمال خیانت را در زندگی شما کاهش می دهد و می توانید بر روی مسائل مهم تر زندگی خود تمرکز کنید.

  • مادر بهتری بودن 

برخلاف نظرات وتصور غلط بعضی افراد، مادر بودن بسیار سخت و استرس زا است به طوری که برخی از روانشناسان از آن به عنوان یک شغل تمام وقت بدون حقوق یاد می کنند! خانم های بزرگتر رشد شخصیتیشان کامل شده است و آمادگی این را دارند تا مسئولیت های بیشتری را بپذیرند. ازدواج با دختر بزرگتر می تواند به شما اطمنیان داشتن یک مادر خوب برای فرزندان را بدهد . او اهمیت مادر بودن را درک می کند و سعی می کند که بیشتر وقتش را صرف فرزندانش بکند.البته نکته مهم این است که بدانید چه سنی برای فرزند آوری مناسب است. برای کسب اطلاع در مورد بهترین سن فرزند آوری کلیک کنید.

  • جایگاه شغلی 

افرادی که سن بیشتری دارند ،جایگاه شغلی بهتری نیز خواهند داشت .وقتی که دختر در جایگاه شغلی خودش برای مدت طولانی ای مانده باشد می توانید بر روی درآمد او حساب باز کنید و از آن برای پیشرفت زندگی استفاده کنید. حتی ممکن است او بتواند برای شما هم موقعیت شغلی بهتری را ایجاد کند.

آیا در ازدواج با دختر بزرگتر باید احتیاط کرد؟

پیشنهاد می شود قبل از تصمیم جدی در ازدواج با دختر بزرگتر حتما از جلسات روانشناسی و مشاوره ازدواج بهره مند شوید .مشاور ازدواج فارق از هرگونه دخالتی در تصمیم گیری به شما راه درست را نشان می دهد و به مرد کمک نموده .همچنین بهترین راهنمایی ها را بدون اِعمال اعتقادات شخصی نیز بیان می کند.برای اطلاع از نحوه انجام مشاور قبل از ازدواج کلیک کنید.

آیا در ازدواج با دختر بزرگتراز خود باید احتیاط کرد

ازدواج با دختر بزرگتر از دیدگاه جامعه

این موضوع با توجه به جوامع مختلف متفاوت است ولی به طور کلی نظر مردم در مورد کسانی که با دختر بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند منفی است و در جامعه دید خوبی ندارد.در جامعه ازدواج با دختر بزرگتر تابو بوده و بزرگسالان ان را بد می دانند.

راهکارهای تصمیم گیری در ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

سامانه روانشناسی روحیه به سبب وجود مشاوران و روانشناسان مجرب و توانمند و سابقه کاری درخشان خود می تواند به پسران جوانی که تمایل به ازدواج با دختر بزرگتر از خود دارند ولی نمی دانند تصمیم درستی گرفتند یا خیر، کمک می کند تا ایشان با در نظر داشتن تمامی جوانب و احتمالات به صورت تخصصی نیز تصمیم مناسبی در اینباره اتخاذ کنند.

بنابراین افراد می توانند به جهت کسب اطلاع از دانستنی های ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی با سامانه روحیه مشورت کنند.

ازدواج با دختر بزرگتر از دیدگاه اسلام 

عرف و باورهای مردم نقش تعیین کننده در امور دینی را ندارند، دین اسلام اصول و قواعدی دارد که تکالیف و احکامات بر اساس آنها تبیین می گردند بدون اینکه نیازی به نظرات اشخاص و عرف باشد . سن دختر در کوچک و بزرگ بودن به نسبت سن پسر اهمیتی در اسلام ندارد و معیاری برای خوشبختی نمی باشد همانگونه که اشاره می فرمایید حضرت رسول علیه السلام در حالیکه جوانی 25 ساله بود با خانمی بزرگتر از خود منظور حضرت خدیجه است با تفاوت سنی بالا و در حالی که این خانم بیوه بود ازدواج کرد و خوشبخت شدند و همینطور ام المومنین عایشه دختری بسیار کم سن بود که با حضرت رسول علیه السلام در حالیکه مسن شده بودند ازدواج کردند و خوشبخت شدند لذا منعی و مذمتی در این باره وجود ندارد و بلکه عمل حضرت رسول دلیل بر تایید آن می باشد 

علت تمایل ازدواج دختران با مردان کوچک تر از خود

دخترانی که با پدر یا مادر کنترل گر زندگی کرده اند دیگر میلی به زندگی و همراهی با یک مرد عاقل و بالغ که بخواهد مسائل را منطقی پیش ببرد ندارند و این منطق ها برایشان دلسردی می آورد. به همین دلیل تمایل دارند با پسرهای کم سن و سال ازدواج کنند تا بتوانند تجربیات هیجان انگیزی را با آن ها تجربه کنند.آن ها به دنبال کسی هستند که در کنار او بتوانند فارغ از چارچوب ها و محدودیت ها و قوانین و شرع کارهایی هیجان انگیز و پر ریسکی را انجام دهند و علایقشان را دنبال کنند.

تمایل دختران به ازدواج با مرد کوچیک تر

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
3.8 ( نفر 6 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات ازدواج و دوستی مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.