در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

بعد از کات کردن و اتمام رابطه چه کارهایی باید کرد؟

بعد از کات کردن و اتمام رابطه چه کارهایی باید کرد؟
چکیده
بعد از کات کردن و اتمام رابطه چه کارهایی باید انجام داد ؟ اگر زمانی برای نوازش خود وجود داشت، پس از جدایی است. شما باید کاری را انجام دهید که به طور فعال احساس بهتری در شما ایجاد کند.همچنین بعد از جدایی و کات کردن ،ارتباط را کاملاً قطع کنید. برای مدتی پس از جدایی، برای نشان دادن احترام به احساسات شریک عاطفی خود، ارتباط خود را قطع کنید.ما در این مقاله باید و نباید های پس از جدایی را برایتان توضیح داده ایم.
مشاوره جدایی و طلاق
دریافت مشاوره از متخصص جدایی و طلاق هزینه: 38,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/10/21 5:30 نویسنده: مبینا محتشم فر

بعد از اتمام رابطه چه باید کرد؟ 

جدایی و تمام شدن یک رابطه عاطفی برای افراد سخت و غمناک است .انجام برخی کار ها پس از اتمام رابطه به افراد کمک می کند تا بتوانند راحت تر با این موضوع کنار بیایند.برخی چیزهایی که بعد از جدایی به شما کمک می کند:

بعد از اتمام رابطه ، احساساتتان را رها کنید

جدایی می تواند طیف وسیعی از احساسات را برانگیزد، از جمله غم، رنجش، حسادت، پشیمانی و تسکین . همه این احساسات بخشی طبیعی از سوگواری هستند و اجازه دادن به خود برای تجربه احساسات بدون قضاوت می تواند بخش مهمی از روند درمان باشد. در واقع، اجتناب از احساسات شما گاهی اوقات می‌تواند باعث شدیدتر شدن آنها شود یا ممکن است به روش‌های غیرمنتظره‌ای به شما حمله کنند. به خاطر داشته باشید که این احساسات به مرور زمان از بین می روند یا شدت کمتری پیدا می کنند. در حالی که ممکن است اکنون درد داشته باشید، مهم است که به یاد داشته باشید که برای همیشه دوام نخواهد داشت.

بعد از جدایی احساسات خود را رها کنید

بعد از کات کردن ،حد و مرزهای سالم تعیین کنید

جدایی می تواند سخت باشد. تعیین مرزهای سالم با خود و اطرافیانتان می تواند به محافظت از سلامت روانی و عاطفی شما کمک کند. در اینجا چند نمونه از مرزهایی که می توانید برای جدایی تعیین کنید آورده شده است.

  • به یاد داشته باشید که شما موظف نیستید جزئیات رابطه یا جدایی خود را به اشتراک بگذارید. اگر در بحث کردن موضوع با دوستان یا اعضای خانواده راحت نیستید، با گفتن جمله‌ای مانند «من از نگرانی شما قدردانی می‌کنم، اما در حال حاضر راحت‌تر در مورد رابطه‌ام صحبت نکنم، آن‌ها را مطلع کنید.»
  • چه بخواهید با همسر سابق خود دوست بمانید یا نه، معمولاً ایده خوبی است که پس از جدایی، زمانی را جدا از برقراری ارتباط یا معاشرت با یکدیگر اختصاص دهید. سعی کنید با توافق بر یک دوره "بدون تماس" با یکدیگر مرزهایی تعیین کنید. این کار هم زمان و هم فضای مورد نیاز برای درمان را در اختیار شما قرار می دهد. اگر سابقتان قبل از اینکه آماده صحبت شوید با شما تماس گرفت، احساس نکنید که مجبور به پاسخگویی هستید. به طور مشابه، سعی کنید قبل از پایان دوره «بدون تماس» به مرزهای سابق خود احترام بگذارید.
  • طبیعی است که تعجب کنید که وضعیت سابقتان چگونه است، به رابطه خود فکر کنید و حتی آینده ای را تصور کنید که همه چیز در آن به نتیجه رسیده است. طبیعی است که خود را در حال مرور اینستاگرام آنها، زیر نظر گرفتن اسنپ چت آنها یا خواندن متن های قدیمی ببینید. با این حال، تعیین حد و مرز در مورد نحوه "بررسی" یک سابق می تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید. با تنظیم یک تایمر به مدت 10 دقیقه در صبح و شب، زمانی را برای عزاداری برنامه ریزی کنید تا رسانه های اجتماعی یا متن های آنها را بررسی کنید و فقط احساس ناراحتی کنید. وقتی زمان تمام شد، پیمایش را متوقف کنید و روی فعالیت های دیگر تمرکز کنید. پس از مدتی سعی کنید به پنج دقیقه کاهش دهید. این روش به شما این امکان را می دهد که احساسات خود را تجربه کنید و کنجکاوی خود را بدون مصرف کل روز ارضا کنید.

بعد از جدایی و کات کردن ،دوباره با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید

پس از جدایی، ممکن است خود را درگیر برنامه ریزی کنید یا بیشتر احساس گوشه گیری کنید. صرف نظر از اینکه چگونه با آن کنار می آیید، مهم است که مدتی را برای برقراری ارتباط مجدد با افراد نزدیک به شما، از جمله دوستان، خانواده یا هم اتاقی ها اختصاص دهید.

  • برای ناهار یا شام با یک دوست صمیمی بنشینید و در مورد اینکه واقعاً چه حال و روزی دارید و چه احساسی داریدصحبت کنید.
  • در مورد آنچه که در حال حاضر نیاز دارید، با والدین، خواهر و برادر یا سایر اعضای خانواده تماس بگیرید.
  • اگر در خانه به اندازه کافی درگیر نبوده اید یا مسئولیت های هم اتاقی خود را انجام نداده اید، با هم اتاقی خود صحبت کنید تا ناامیدی یا اختلافات احتمالی را به حداقل برسانید.

این همچنین می تواند زمان خوبی برای ارتباط مجدد با خودتان باشد. کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که خارج از روابطتان چه کسی هستید. فهرستی از چیزهایی که امروز در زندگی به خاطر آنها سپاسگزار هستید، سرگرمی هایی که می خواهید به آنها برگردید و دیگر منابع شادی در زندگی خود یادداشت کنید.

بعد از کات کردن، مراقبت کردن از خود را فرا بگیرید

هنگامی که ما احساس ناراحتی می کنیم، تمرین مراقبت از خود می تواند کاری طاقت فرسا به نظر برسد، اما مهم است که مطمئن شوید اساسی ترین نیازهای شما، به خصوص پس از جدایی، برآورده می شود. در اینجا چند نمونه از فعالیت های خودمراقبتی وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارند.

  • افکار و احساسات خود را سازماندهی و کار کنید. امروز چه خوب بود؟ چه چیزی چالش برانگیز بود؟
  • از زمان خصوصی خود در حمام برای رقصیدن و آواز خواندن، جیغ زدن، گریه کردن یا به سادگی استراحت استفاده کنید.
  • بیرون بروید و بدن خود را حرکت دهید. در اطراف بلوک قدم بزنید، از خرید ویترینی لذت ببرید یا از یک پارک محلی دیدن کنید.
  • با یک دوست تماس بگیرید  با ارسال پیامک، تماس تلفنی یا بیرون رفتن برای خوردن قهوه، با افرادی که مدتی است ندیده اید تماس بگیرید.
  • کمی بخوابید جدایی ها می تواند خسته کننده باشد. مطمئن شوید که هر شب هفت تا نه ساعت می‌خوابید. اگر در طول روز احساس خستگی می کنید، یک چرت 20 دقیقه ای را انتخاب کنید.
  • هیدراته بمانید. سعی کنید در طول روز آب بنوشید. برای پر کردن سریع یک بطری آب قابل استفاده مجدد همراه خود داشته باشید.
  • وعده های غذایی یا میان وعده های منظم بخورید. غم و اندوه گاهی اوقات می تواند باعث پرخوری یا کم خوری ما شود. سعی کنید در طول روز به نشانه های طبیعی بدن خود در رابطه با گرسنگی و سیری گوش دهید.
  • قدم های کوچک بردارید. لازم نیست همه چیز را به یکباره حل کنید. یک قدم به احساسات یا تجربیات جدید نزدیک شوید.
بعد از اتمام رابطه ، زمانی را برای تفکر اختصاص دهید 

تأمل در رابطه خود با یک فرد سابق می تواند به شما کمک کند تا خطوط نقره ای را پیدا کنید، درباره خود بیاموزید و راه های سالمی برای پیشرفت در آینده کشف کنید. اگر هنوز کاملاً آماده نیستید جزئیات را بررسی کنید اشکالی ندارد، اما وقتی آماده شدید، در اینجا چند نکته مفید برای بازتاب وجود دارد.

بعد از کات کردن زمانی را برای فکر کردن بگذارید

بعد از کات کردن، از یک مشاور کمک بگیرید

جدایی می تواند سخت باشد، اما نیازی نیست که به تنهایی آن را پشت سر بگذارید. برای دریافت کمک و مشاوره میتوانید از سامانه روحیه و مشاورین آن کمک بگیرید.

بعد از کات کردن با چه کسی صحبت کنیم

کار هایی که نباید بعد از کات کردن انجام دهید

پیش تر کار هایی  که میتوانستید برای رفع ناراحتی و آرام کردن خود انجام دهید را به شما توضیح دادیم . برخی کار ها نیز هستند که نباید پس از کات کردن انجام دهید.این کارها به شرح زیر هستند:

پس از کات کردن ،برای یک فرصت دیگر التماس نکنید

این احتمال وجود دارد که اگر شما را دور انداخته اید، یک فرصت دوباره می خواهید. این فقط پس از جدایی طبیعی است. اما التماس کردن از او برای بازگرداندن شما راه حلی نیست. انگیزه خود را بررسی کنید. آیا ایده داشتن یک شریک زندگی را از دست می دهید یا دلتان برای او تنگ شده است؟ هر دو بسیار متفاوت هستند. همچنین، التماس کردن احتمالاً فقط منجر به احساس کم ارزشی برای خود می شود - به خصوص اگر کارساز نباشد

پس از اتمام رابطه ،از شبکه های اجتماعی دور شوید 

این یک توصیه من به طور کلی است. با این حال، پس از جدایی، هرگز مهمتر از این نیست. آخرین چیزی که به آن نیاز دارید این است که عکس هایی از سابق خود را ببینید که در بار در حالی که آغوش افراد خوش تیپی دور او قرار گرفته اند، اوقات خوشی را سپری می کند.

بعد از جدایی از شبکه های اجتماعی دور شوید

بعد از کات کردن ، به فکر انتقام نباشید 

این طبیعی است که تمایل داشته باشید سعی کنید به همسر سابق خود بازگردید - به خصوص اگر آنها به شما ظلم کرده باشند. با این حال، در نهایت فقط شما را کوچک و ضعیف نشان می دهد. از خود بپرسید: «آیا انتقام با کسی که می خواهم باشم سازگار است؟ چگونه این در آینده به خدمت من خواهد رسید؟» این احتمال وجود دارد که انتقام در نهایت باعث شود شما احساس شرم و پشیمانی کنید

پس از کات کردن ،با اولین کسی که می آید دوست نشوید یا ازدواج نکنید

طبیعی است که بخواهید در سریع ترین زمان ممکن آخرین مورد را جایگزین کنید. با این حال، ایده خوبی است که برای مدتی مجرد بمانید تا مطمئن شوید که رابطه بعدی شما مبتنی بر تکانشگری نیست و محکوم به جدایی دردناک دیگری است. کمی زمان بگذارید تا آنچه اتفاق افتاده را پردازش کنید و در مورد اینکه چگونه می توانید از این تجربه یاد بگیرید و رشد کنید فکر کنید.حتما قبل از تصمیم به ازدواج از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

پس از اتمام رابطه،فاجعه درست نکنید

جدایی ها دردناک است. اما آنها پایان دنیا نیستند. حتی اگر همه چیز بعد از جدایی وحشیانه به نظر می رسد، اجازه ندهید که شدت احساسات شما را وادار کند به خودتان شک کنید. کلماتی مانند "همیشه" و "برای همیشه" و "هرگز" قدرتمند و فوق العاده بی فایده هستند و تقریباً همیشه درست نیستند!

بعد از جدایی فاجعه درست نکنید

پس از جدایی و کات کردن ،اسرار و راز های او را به اشتراک نگذارید

بد دهنی کردن با سابق شما فقط یک نفر را بد جلوه می دهد، شما. حتی اگر شما آسیب می بینید، و حتی اگر آنها ممکن است به شما صدمه بزنند، شخص بزرگتر باشید و بعد از جدایی دهان خود را ببندید. اگر واقعاً نیاز دارید که به کسی اعتماد کنید، یک درمانگر عالی یا مربی زندگی را پیدا کنید که دوست دارید و به آن اعتماد دارید تا به شما کمک کند احساسات خود را هدایت کنید.

بعد از اتمام رابطه ، برای آرامش به مواد روی نیاورید

روی آوردن به مواد مخدر و سوء مصرف الکل نه تنها به شما کمکی نمی کند بلکه مشکلی به مشکل هایتان می افزاید.شاید فکر کنید استفاده از آن به‌عنوان مکانیسمی برای مقابله با احساساتتان است اما این کار تنها ضربه زدن به خود و ایجاد مشکل بزرگ‌تر دیگری است که در نهایت باید با آن مقابله کنید.

بعد از کات کردن با چه کسی صحبت کنیم؟

جدایی ها اغلب ناراحت کننده و دردناک هستند. دوستان و خانواده می توانند حمایت کنند و به شما کمک کنند کمتر احساس تنهایی کنید، اما گاهی اوقات این کافی نیست. تماس با یک درمانگر را در نظر بگیرید که می تواند به شما کمک کند: روش های مقابله ای ناسالم را شناسایی کنید و آنها را با روش های مثبت تر جایگزین کنید.

بعد از کات کردن چقدر زمان می برد تا دو طرف یکدیگر را فراموش کنند؟

بعد از اتمام رابطه مدت زمان فراموشی به طرفین بستگی دارد. فراموش کردن یک فرد مراحلی دارد که با پشت سر گذاشتن آن‌هامی‌توانید فراموش کنید از جمله این مراحل شوکه شدن فرد، خشمگین شدن، افسردگی، پذیرفتن، بهبود.

بعد از کات کردن چقدر زمان می برد تا دو طرف یکدیگر را فراموش کنند؟

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
5.0 ( نفر 2 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات جدایی و طلاق مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.