در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

بهترین راه برای جدا شدن از همسر بد و نامناسب چیست؟

بهترین راه برای جدا شدن از همسر بد و نامناسب چیست؟
چکیده
بهترین راه برای جدا شدن از همسر در زن و مرد متفاوت است و بستگی به مواردی دارد.در مواردی که زن بخواهد از همسر خود جدا شود میتواند به دلیل بد رفتاری مرد، ندادن خرجی به او به مدت ۶ ماه، غیبت به دلایل نامعلوم، اعتیاد، عسر و حرج زن، داشتن شغل های نامشروع مرد، از بین بردن حیثیت زن توسط مرد، محکومیت مرد به جزای حبس ۵سال به بالا و….دادگاه حق طلاق را به زن داده و بدون در نظر گرفتن تمایل شخصی مرد زن را مطلقه اعلام نموده و حق طلاق را به زن می دهد.مادر این مقاله بهترین راه های جدایی را توضیح داده ایم.
مشاوره جدایی و طلاق
دریافت مشاوره از متخصص جدایی و طلاق هزینه: 38,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/10/3 13:57 نویسنده: مبینا محتشم فر

بهترین راه برای جدا شدن از همسر بد و نامناسب چیست؟

بهترین راه  برای جدا شدن از همسر در زن و مرد متفاوت بوده و بستگی به مواردی دارد.در مواردی که زن بخواهد از همسر خود جدا شود میتواند به دلیل بد رفتاری مرد، ندادن خرجی به او به مدت ۶ ماه، غیبت به دلایل نامعلوم، اعتیاد، بیماری های خطرناک، عسر و حرج زن، داشتن شغل های نامشروع مرد، از بین بردن حیثیت زن توسط مرد، محکومیت مرد به جزای حبس ۵سال به بالا و….دادگاه حق طلاق را به زن داده و بدون در نظر گرفتن تمایل شخصی مرد زن را مطلقه اعلام نموده و حق طلاق را به زن می دهد. از این رو خانواده ها برای حمایت از دختران خود به جای مقرر کردن مهریه های سنگین بهتر بوده تا در عقدنامه حق طلاق را به زن دهند.در قانون جمهوری اسلامی حق طلاق با مرد است اما به شرطی که حقوق زن رعایت شود .تنها در مواردی مرد میتواند حق وحقوق زن را نپردازد که همسر او بد و نامناسب باشد.بد اخلاقی ،خیانت،عدم تمکین،نداشتن سازگاری از مواردی است که نشان می دهد همسر مرد نامناسب بوده و مرد میتواند باداشتن مدارک مورد نیاز همسر خود راطلاق دهد.

راه مناسب برای جدا شدن از همسر بد

راه های جدایی سریع از همسر نامناسب

در صورتی که هر یک از زوجین نتوانند برای طلاق توافقی با یکدیگر به توافق برسند، عموما به این دلیل که اگر مردی تقاضای طلاق کند باید به طور کامل حقوق زن را بپردازد، معمولاً مردان آغاز گر درخواست طلاق نمی باشند و معمولا این خانم ها هستند که باید از دادگاه تقاضای طلاق نمایند. در ادامه چند روش که به سبب اثبات آن­ها، زن می­تواند آسان­تر و سریع­تر از دیگر روش­ها از سوی دادگاه حق طلاق بگیرد را معرفی می­کنیم.برخی از این روش ها به شرح زیر هستند:

  • مرد بدون اجازه دهی  همسر خود زن دیگری بگیرد
  • زن بعد از گذشت 5 سال نتواند بچه دار شود و مشکل عقیمی از مرد باشد
  • مرد به مدت شش ماه مفقود الاثر شود یا اینکه بدون عذر موجهی خانواده را ترک گوید و ارتباطی نیز برقرار نکند
  • مرد دچار جنون و یا بیماری صعب العلاجی باشد که امکان حفظ زناشویی را از بین ببرد.
  • مرد دچار ابتلا به اعتیاد باشد.
  • مرد به جرمی مرتکب شود که برای زوجه و حیثیت خانوادگی او بد است. مجازات مذکور می­تواند هم حد و هم تعزیر باشد و تفاوتی ایجاد نمی­کند.
  • مرد به شغلی مشغول داشته باشد که منافی عفت و همچنین حیثیت خانوادگی و شأن زوجه باشد.

کسب حق طلاق از موارد بالا، باید با امضا شدن آن­ها توسط مرد در روز عقد باشد و اگر مرد شرایط را نپذیرد و امضا نکرده باشد، دادگاه نیز آن­ها را جاری ندانسته و راه­های دیگر را بررسی می­کند.

روش طلاق گرفتن توسط وکیل 

هنگامی که طلاق گرفتن به کمک یک وکیل طلاق انجام شود مراحل انجام طلاق به سرعت سریع است و زمان کوتاهتری برای جدایی و طلاق سپری خواهد شد.با داشتن وکیل دیگر نیاز به بودن زوجین در کلاس های مشاوره نیست و وکلا به جای هر یک سخن گو خواهند بود اگر طلاق توافقی بوده وکیل بدون حضور زن و مرد با اجرای قانون طلاق را به انجام می رساند. حتی اجرای صیغه ی طلاق توسط وکیل بدون حضور زوجین جاری خواهد شد.

روش های مختلف جدا شدن و طلاق از همسر بد و بداخلاق

چگونه از همسر بدبین خود طلاق بگیریم؟

در رابطه با زندگی با همسر بدبین و طلاق از آنها گفتنی های بسیاری است؛ اما مقایسه اینکه شکاکیت و بدبینی در میان مردان بیشتر است یا زنان کمی سخت و پیچیده است. چراکه هر دو جنس می توانند به نوعی به این بیماری دچار شوند. واضح است اگر هر یک از زوجین چنین رفتاری را داشته باشد طرف دیگر بایستی خود را برای یک جنگ سخت آماده کند؛ اما مشکل اینجا است که بیشتر افراد از مقابله با چنین مشکلاتی ترس دارند و در همان مرحله اول مراجعه به دادگاه و طلاق را ترجیح می دهند؛ زیرا آن ها معتقدند زندگی با افراد بدبین ساده نیست و آن ها هر گونه رفتار از سوی همسر خود را راهی برای خیانت تلقی می کنند.اگر شک و بدبین هر یک از زوجین بی دلیل باشد،یک نوع بیماری وسواس عصبی برای فرد تلقی می شود و می توان در صورت اقدام نکردن برای درمان دلیل قانع کننده ای برای طلاق باشد.اما چناچه هر یک از زوجین بتواننددلایل قانع کننده ای مبنی بر عدم بدگمانی نسبت به همسر خود را به دادگاه برساند قاضی پرونده به رای نهایی را به نفع وی صادر می کند.در صورتی که همسر شما یا خودتان به بدبینی مبتلا هستید پیشنهاد میکنیم مقاله پارانوئید را مطالعه کنید.

چگونه در خواست طلاق و جدایی از همسر نامناسب بدهیم؟

هنگامی که قصد دارید درخواست طلاق بدهید لازم بوده که درخواست دهنده ی طلاق دادخواستی را از طریق دفاتر مرکزی خدمات الکترونیکی قضایی به همسر خود ابلاغ دهد در غیر این صورت می بایست درخواست کننده ی طلاق به دادگستری محل اقامت خود مراجعه نموده و دادخواست طلاق داده تا کارکنان دادگستری خود ابلاغیه را تنظیم نموده و به طرف دوم طلاق ارسال نمایند.در زمان درخواست طلاق لازم است تا رونوشت عقدنامه و البته اصل شناسنامه، کارت ملی و کپی آنها و همچنین بیان دلایل طلاق گرفتن به دادگستری ارائه داده شده تا در زمان مناسب برای هر دو طرف زوجین ابلاغیه ارسال شده و وقت دادگاه تعیین گردد. در زمان بررسی دادگاه به طرح دعوای طلاق طرفین این اجازه را داشته تا در حکم دادگاه تجدید نظر خواهی کرده و یا از دادگاه درخواست فرجام خواهی کنند.

درخواست طلاق و راه های جدایی از همسر نامناسب

مدارک مورد نیاز برای جدا شدن از همسر نامناسب

برای ثبت طلاق به دلیل نامناسب نبودن همسر در دفترخانه پس از ارائه و تحویل گواهی عدم سازش مدارکی باید عرضه شود. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • اصل سند ازدواج
  • اصل شناسنامه مرد
  • کپی کارت ملی مرد
  • پرداخت تمامی حق و حقوق زن به صندوق دادگستری یا ارائه گواهی پرداخت آن‌ها
  • ارائه حکم فقر که برای ثابت کردن شرایط مالی مرد و قسط‌ بندی کردن حقوق مالی زوجه

بهترین راه های طلاق 

طلاق گرفتن بادو روش بائن و رجعی انجام می شود که در این میان طلاق بائن خود به دو دسته ی طلاق مبارات و طلاق خلع دسته بندی می شود. بهترین و ساده ترین روشی که منجر به طلاق گرفتن توسط زنان می شود طلاق توافقی بوده که زن و مرد با توافق هر دو  و البته اختیارات مرد می توانند از یکدیگر جدا شوند. نوع دیگری از طلاق گرفتن طلاق از طرف مرد و به اراده ی او خواهد بود که تماما طبق قانون های مدنی صورت می گیرد. روش دیگر طلاق و جدا شدن زوجین طلاق از سمت زوجه بوده که زن طبق شرایط وارد شده در عقدنامه حق طلاق دادن همسر خود را دارد.

آیا مرد میتواند زن را مجبور به زندگی کند؟

همانطور که اطلاع دارید زن باید قانونا و شرعا در منزل همسر خود زندگی کند. اما شرع اجازه نمی دهد که مرد با زن بد رفتاری نماید. اما اگر زن خطایی کرده باشد در این صورت مرد میتواند با طرح دادخواست عدم تمکین و ارسال اظهارنامه عدم تمکین زن را مجبور به زندگی با شوهر به نماید. در این صورت زن مجبور به زندگی با شوهر است و در صورتی که از شوهر خود تمکین نکند نفقه او قطع خواهد شد و مرد میتواند ازدواج مجدد نماید.

راه های جلوگیری از اجبار مرد به زندگی مشترک 

چندین مورد برای زنان وجود دارد و باعث می شود که از اجبار مرد در زندگی مشترک برای زن جلوگیری نماید.اولین مورد این است که زن میتواند مهریه نفقه و اجرت المثل را از مرد درخواست کند.در این زمینه بهتر است از طریق وکیل مشورت بگیرد .مورد دیگر این است که اگر مرد نفقه ندهد زن میتواند شکایت کیفری و حقوقی کند. همچنین زن میتواند از حق حبس خود در بحث مهریه بگذرد. بنابراین در این موارد زن میتواند از اجبار شوهر با درخواست مالی جلوگیری کند.

راه های بخشیدن مهریه و اجبار مرد به زندگی مشترک و راه های طلاق راحت و آسان از همسر بد

در چه صورتی برای طلاق نیاز به بخشیدن مهریه نیست؟

در صورتی که مرد وکالت و حق طلاق را هنگام ازدواج به زن واگذار کرده باشد زن می ‌تواند بدون بخشیدن مهریه خود و با مراجعه به دادگاه خانواده در خواست طلاق بدهد.البته بیشتر دادگاه هابدون بخشیدن قسمتی از مهریه حکم طلاق را صادر نمیکنند.

طلاق به دلیل ضرب و شتم همسر

شاید بتوان طلاق به دلیل ضرب و شتم مرد را از جمله مهم‌ترین و شایع‌ترین موارد طلاق در ایران دانست.ابتدا باید بدانیم که ضرب و شتم مرد، صرفآً از این جهت که زن را دچار سختی و مشقت شدید و غیر قابل تحمل در زندگی مشترک می‌کند، برای زن حق طلاق ایجاد می‌نماید.البته نکته قابل توجه در مورد ضرب و شتم این است که در اثبات ضرب و شتم صرفاً گواهی پزشکی قانونی، هر چند وقوع ضرب و شتم از سوی زوج باشد، به تنهایی کفایت نمی‌کند و نیز نمی‌تواند ثابت کننده ضرب و شتم برای دادگاه باشد. ملاک دادگاه های خانواده که صلاحیت رسیدگی به موضوع طلاق را دارند عموماً رای دادگاه کیفری یا کیفرخواست دادسرا است و نه صرفا برگه اخذ شده از پزشکی قانونی. پس لازم است بدانیم اگر زوجه‌ای صرفاً به دریافت گواهی پزشکی قانونی اکتفا نمایدو درخواست را در دادسرا و دادگاه ادامه ندهد، دادگاه خانواده به آن گواهی رای مثبت نخواهد داد.

طلاق به دلیل نداشتن تفاهم اخلاقی 

طلاق گرفتن به دلیل نداشتن تفاهم اخلاقی دلیل موجهی برای دادگاه به حساب نمی آید و مطلقا کارگشا و مفید نیست.با توجه به این مورد که اختیار طلاق در قانون ودین اسلام برای مرد است. درخواست طلاق زن از دادگاه خانواده علی رغم مخالفت شوهر، نیازمند دلیل موجه می باشد.لذا زنی که بگوید تفاهم اخلاقی با شوهرم ندارم نمیتواند از همسر خود طلاق بگیرد و نیاز به دلیل منطقی می باشد.

طلاق به دلیل نداشتن تفاهم و هزینه های طلاق

در خواست طلاق از طرف زن چه هزینه هایی دارد؟

در خواست طلاق از سمت زن هزینه دادرسی چندانی ندارد چون طلاق غیر مالی است. البته باید در نظر داشته باشید بعضی از وکلا به غلط میزان مهریه را ملاک محاسبه دستمزد طلاق قرار می دهند .اما وکیل هایی نیز هستند که برای طلاق زوجه دستمزد ثابتی باتوجه به پیچیدگی و دلایل زوجه داشته باشند.

 

ما در این مقاله بهترین و سریع ترین راه های جدایی از همسر را بررسی کردیم.اگر قصد طلاق گرفتن از همسر خود را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله همه چیز در مورد طلاق را مطالعه کنید تا باآگاهی بیشتری این عمل را انجام دهید.همچنین میتوانید در صورت نیاز به مشاوره از سامانه روحیه و مشاورین آن کمک بگیرید.

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
4.7 ( نفر 6 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات جدایی و طلاق مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.