در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

تشخیص باکره بودن دختر و تفاوت دختر باکره و غیر باکره

تشخیص باکره بودن دختر و تفاوت دختر باکره و غیر باکره
چکیده
نحوه تشخیص دادن تفاوت دختر باکره و غیر باکره در جامعه هایی که دیدگاه و عقاید مذهبی و سنتی دارند بسیار اهمیت دارد.در بسیاری از مواقع اهمیت باکرگی دختران مانع از ازدواج دختر و پسر و موافقت والدین برای این ازدواج می شود و همواره الگوهای نادرستی را در ذهن افراد پرورش می دهد.ما در این مقاله همه چیز راجع به ارزش و جایگاه باکرگی و تفاوت دختر باکره و غیر باکره را توضیح داده ایم.باما همراه باشید.
مشاوره خانوادگی و زناشویی
دریافت مشاوره از متخصص خانوادگی و زناشویی هزینه: 32,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/11/13 19:47 نویسنده: مبینا محتشم فر

ارزش و جایگاه باکره بودن در جامعه 

در جامعه ما حفظ بکارت برای زنان یک ارزش است.اهمیت باکره بودن زنان در ازدواج یکی از مسائلی است که از گذشته در بسیاری از جوامع مطرح بوده است.اهمیت باکره بودن در زمان ازدواج لزوما مربوط به خانواده و عقاید مذهبی نمی باشد و اغلب شاهد هستیم که این موضوع برای خود شخص و همسر آینده وی اهمیت دارد.اما چرا در جامعه ما باکره بودن تنها مختص زن ها است؟ این موضوع برای برخی از مردان جامعه آنقدر مهم است که یکی از معیار و ملاک های ازدواج برای آنان به شمار می آید.

اهمیت باکره بودن در بین جوانان 

باکره بودن به حالتی گفته می شود که زن هرگز رابطه جنسی نداشته است. اما آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. این به این دلیل است که رابطه جنسی برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد، بنابراین باکرگی نیز می تواند معنای متفاوتی داشته باشد. بسیاری از مردم فکر می کنند که داشتن رابطه جنسی آلت تناسلی در واژن برای اولین بار باعث از دست دادن باکرگی شما می شود.باور جوانان بر این است که باکرگی زن میتواند نشان دهنده لیاقت وی برای یک زندگی مشترک سالم و خوب باشد.

اهمیت باکره بودن در بین جوانان 

تغییرات فرهنگی در اهمیت باکرگی دختران

در سال‌های اخیر اهمیت باکرگی دختران برای ازدواج تا حد کمی در میان نسل‌های جدید کاهش پیدا کرده است. با وجود این تغییرات، مساله زمانی بغرنج می‌شود که این تغییرات فرهنگی بدون آن که درباره‌اش فکر و تامل شده باشد در حال اتفاق افتادن است. در اکثر موارد شاهد هستیم به دلیل ایجاد دوگانگی‌ها در فرهنگ و باورهای نسل جدید، و فقدان یکپارچگی الگوی فکری در جامعه، جوانان با یک سردرگمی عقیدتی مواجه می‌شوند. در نهایت فقدان یک خط فکری مورد قبول از طرف آحاد جامعه سلامت اجتماعی  را به خطر خواهد انداخت.
آن چه که برای ازدواج بیشتر از همه باید حائز اهمیت باشد، بررسی سلامت روان زوجین حین ازدواج، بلوغ عاطفی و پختگی در مورد مسئولیت‌ها، داشتن تفاهم در زندگی مشترک و توافق بر سر مسائل، شباهت‌های روانشناختی و رفتاری، هم فکر و هم صحبت بودن، احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و درک و همدلی می‌باشد.

تغییرات فرهنگی در اهمیت باکرگی دختران

تشخیص باکره بودن دختر

بسیاری از مردان نمی توانند فرق دختران باکره و غیر باکره را تشخیص دهند.این امر طبیعی است زیرا تشخیص باکره بودن دختران توسط پزشک ممکن است و در موارد بسیار کمی پیش می آید که مردان بتوانند باکرگی دختران را تشخیص دهند.برخی از نشانه های باکره بودن دختران به شرح زیر می باشد:

  • پرده بکارت قابل دیدن و دارای سوراخ بدون پارگی
  • دهلیز فرج و دهانه مهبل
  • مخاط مهبل ضخیم و چین دار و دارای چینهای روی هم خوابیده
  • مجرای مهبل باریک( تنگ با دیواره های چین دار) و عمق آن
  • معاینه با انگشت سبب آسیب به آن می شود.

در دختران باکره پرده های ازاله نشدنی به اشکال حلقوی – هلالی – دو لتی و کنگره دار و دندانه دار و … دارای سوراخ میانی منظم و لبه های کاملاً صاف هستند و مخاط مهبل با چینهای روی هم خوابیده است و جهت خواب آنها رو به دهانه مهبل است همچنین مجرای مهبل بسیار باریک است.اگر پرده بکارت الاستیک باشد ،دخول سبب پاره شدن بکارت نمی شود و پرده ها سالم می مانند.

تشخیص باکره بودن دختر

آیا تشخیص دختر باکره و غیر باکره مقدور است؟

بسياري از مردان نمی توانند تشخیص بدهند که آیا همسرشان باکره است یا خیر. متأسفانه بعضی مردان خیال ميکنند می توانند باکره بودن را تشخیص دهند که اما حقیقت ندارد! بعضی از مردان به رفتار همسرشان توجه ميکنند و تلاش ميکنند تشخیص دهند که آیا رفتارش شبیه یک دختر باکره است یا خیر ولی باید بدانید که هیچ کدام از این روشها 100% نیست.درصورتی که مردی مصمم است که تفات بین باکره و غیر باکره را تشخیص دهد باید چه کند؟ امکان دارد نکته هایی باشد که در این مسئله به وی کمک نماید ولی باید بدانید که این نکات براي تمامی برابر نیست و صرفا امکان دارد باعث شود سو ظنتان بیش تر شود.

آیا تشخیص دختر باکره و غیر باکره مقدور است؟

آیا تفاوت فیزیکی بین دختر باکره و غیرباکره وجود دارد؟

زنی که پرده بکارت داشته باشد قطعاً باکره است یعنی هنوز تکه پوستی که واژن را پوشش ميدهد دارد. با این حال بخاطر داشته باشید در بسياري از زنان پرده بکارت چه بسا بدون اینکه روابط جنسی داشته باشند پاره ميشود . امکان دارد به علت ورزش، استفاده از تامپون یا علل بسیار دیگری پرده یک دختر باکره پاره شده باشد. همچنين باید بدانید که داشتن پرده بکارت سالم در یک زن به این معنی نیست که فعالیت جنسی نداشته است صرفا به این معنی است که روابط دخولی برقرار نکرده است.

تفاوت دختر باکره و غیر باکره 

در اغلب موارد هیچگونه تفاوتی در روش عملکرد یک زن وجود ندارد. تقریبا غیر ممکن است که بخواهید با روش راه رفتن، رفتار، حرف یا دلبری کردن یک زن باکره بودن وی را تشخیص دهید. با این حال به محض اینکه یک زن به همراه شما وارد تختخواب شود امکان دارد با شرمگین شدن ، بیم داشتن و نامطمئن بودن از کاری که می خواهد انجام دهد، عکس العملش در خصوص عریان شدن به گونه ای که نشان دهد تابحال در برابر یک مرد عریان نبوده یا نیازمند راهنمایی های زيادي براي چیزهایی که شما دوست دارید باشد، می تواند باکره بودن خود را نشان دهد.

تفاوت دختر باکره و غیر باکره 

تفاوت دختر باکره و غیر باکره در رابطه جنسی 

تفاوت دختر باکره و غیر باکره در رابطه جنسی کاملا به دختر بستگی دارد. یک دختر باکره ممکن است واژن خیلی تنگ تری داشته باشد و ممکن است حین اولین دخول کمی درد احساس کند. با این حال بسیاری از دخترام اگر به اندازه کافی تحریک نشده و آماده نباشند ممکن است در زمان رابطه جنسی احساس درد کنند حتی اگر چندمین بارشان باشد. یک دختر باکره ممکن است برای رابطه جنسی یا لذت دادن به شما تردید داشته باشد ولی این رفتار ممکن است در دختران غیرباکره هم دیده شود. برخی از دختران باکره مدت زمان بیشتری برای احساس صمیمت با شریکشان نیاز دارند، از سوی دیگر دخترانی هم که قبلا رابطه ای داشته اند ولی پایان بدی داشته هم اغلب مدت زمان بیشتری برای ایجاد صمیمیت با فرد جدید و انجام رابطه جنسی، زمان می گذارند تا از واقعی بودن احساسات رابطه مطمئن شوند.اگر قبل از ازدواج با شریک عاطفیتان رابطه برقرار کرده اید ممکن است مقاله حاملگی  از دوست پسر و مدیریت بارداری در رابطه دوستی به شما کمک کند.

تفاوت دختر باکره و غیر باکره در رابطه جنسی 

اشتباهات رایج درباره باکرگی دختران 

همانطور که گفته شد، اولین اشتباه در مورد بکارت باورِ باکره بودن زن به معنای نداشتن تجارب جنسی می‌باشد. حال آنکه بسیاری از افراد هستند که مواجهه‌های جنسی به شیوه های مختلفی دارند و با برقراری رابطه بدون دخول از پاره شدن پرده بکارت خود جلوگیری کنند. دختر باکره لزوما دختری نیست که هیچ تجربه جنسی‌ای نداشته است.
دومین باور در مورد اهمیت باکرگی دختران این است که دختران خوب و مناسب برای ازدواج دخترانی هستند که باکرگی خود را حفظ کرده‌اند. در واقع لذت جویی جنسی را گناه و خبط مهمی برای دختران می‌دانند حال آنکه این حساسیت در مورد مردان در مقایسه با دختران اصلا وجود ندارد. برانگیختگی جنسی در دختران هم مانند مردان از دوران نوجوانی وجود دارد. دختران نیز تحت فشار نیاز‌های عاطفی-جنسی خود قرار می‌گیرند.
آن‌ها هم می‌توانند به لحاظ جسمی و روانی انسان‌های سالمی باشند که توانایی ساختن زندگی مشترک را داشته باشند و در عین حال رابطه جنسی را تجربه کنند. برای اینکه یک دختر شریک خوبی برای یک زندگی باشد، نیازی نیست سالیان متمادی نیازهای جنسی‌اش را سرکوب کرده باشد. در حالی که اگر برآورده کردن این نیازها به شکلی نادرست باشد، تبدیل به یک آسیب و احساس گناه در دختر می‌شود. حتی ممکن است بر رابطه زناشویی او در ازدواج اثری مخرب داشته باشد. این گروه از دختران معمولا دچار اختلالات روانی ناشی از عذاب وجدان بعد از رابطه جنسی  می شوند.

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
3.4 ( نفر 43 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات مسائل خانوادگی و زناشویی مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.