در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

حاملگی از دوست پسر و مدیریت بارداری در رابطه دوستی

حاملگی از دوست پسر و مدیریت بارداری در رابطه دوستی
چکیده
حاملگی از دوست پسر قبل از ازدواج منجر به استرس و گرفتاری در دخترها می شود.به طور کلی برقراری رابطه جنسی با دوست پسر ضررهای روحی و جسمی زیادی به دختران وارد می کند.بیشتر دخترانی که ناخواسته از دوست پسر خود باردار می شوند احساس عذاب وجدان و ناراحتی دارند و به آینده امیدی ندارند.اگر شما هم در این وضعیت قرار گرفته اید،این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است این مسئله برای هر دختری اتفاق بیافتد و شما تنها نیستید.ما در این مقاله همه چیز در مورد حاملگی از دوست پسر و نحوه مدیریت آن را توضیح داده ایم.
مشاوره خانوادگی و زناشویی
دریافت مشاوره از متخصص خانوادگی و زناشویی هزینه: 32,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/11/1 0:29 نویسنده: مبینا محتشم فر

حاملگی از دوست پسر 

امروزه به دلیل گسترش دوستی با جنس مخالف قبل از ازدواج، روابط نامشروع و حاملگی های خارج از عرف رواج یافته و زیاد اتفاق می افتد.در کشور ایران به دلیل فرهنگ و اعتقادات مذهبی برقراری رابطه جنسی و حاملگی از دوست پسر برای دختران امری ناشایست بوده و جامعه دیدگاه منفی نسبت به آن دارد.همچنین حاملگی دخترها قبل از ازدواج، استرس و گرفتاری های زیادی را برای آنان به وجود می آورد.ما در این مقاله همه چیز در مورد حاملگی از دوست پسر و شرایط نگه داشتن فرزند یا سقط کردن آن را توضیح داده ایم.

حاملگی از دوست پسر و مدیریت رابطه

آیا رابطه جنسی با دوست پسر صحیح است؟

همانطور که گفتیم برقراری رابطه جنسی با جنس مخالف در جامعه ما امری ناپسندو ناشایست بوده و برای دختران دردسر هایی به همراه دارد.رابطه جنسی قبل از ازدواج ضرر های جسمی و روحی به دختران وارد می کند.از جمله این ضرر ها از دست دادن باکرگی،حاملگی ناخواسته،داشتن استرس و اضطراب،احساس افسردگی در صورت تمام شدن رابطه طرفین و... است.علت داشتن احساس افسردگی یا به اصطلاح شکست عشقی پس از پایان رابطه این است که هنگام برقراری رابطه جنسی میان دختران و پسرانی قبل از ازدواج هورمونی به نام اکسی توسین در آنها ایجاد می شود که سبب ایجاد علاقه شدید در دختر ها می شود.همچنین ترشح این هورمون استروژن خون را افزایش می دهد که سبب می شود دختر کنترل کمی روی احساسات خود داشته باشد. این مورد سبب می شود که کاملا اسیر و عاشق جنس مخالف شده و عیب های او را نادیده بگیرد.

حکم حاملگی از دوست پسر

همانطور که می دانید برقراری رابطه جنسی با دوست پسر خارج از عرف بوده و در دین اسلام حرام است و در صورت حامله شدن فرزند حرام زاده بوده و اگر به دنیا بیاید در جامعه هیچ حقی ندارد.همچنین در صورت ازدواج نکردن نمیتوانید برای فرزند شناسنامه بگیرید.بهتر است حتی در صورتی که قصدتان با دوست پسرتان جدی است و میخواهید با او ازدواج کنید،رابطه جنسی صورت نگیرد.پیشنهاد می کنیم در رابطه با این موضوع مقاله تاثیر دوستی های قبل از ازدواج و نتایج مثبت و منفی آن را مطالعه کنید.

عواقب حاملگی از دوست پسر 

اولین نکته ای که باید در مورد این موضوع در نظر بگیرید این است که ممکن است این اتفاق برای هر دختری اتفاق بیافتد و شما تنها نیستید پس باید استرس و اضطراب خود را مدیریت کنید و به دنبال راهی برای حل این موضوع باشید.در چنین وضعیتی اولین احساسی که به افراد دست می دهد عذاب وجدان،ناراحتی و استرس است.

استرس حاملگی از دوست پسر

به دلیل فرهنگ و اعتقادات سنتی و مذهبی خانواده ها در ایران، اغلب دخترانی که از دوست پسر خود حامله می شوند دچار استرس و اضطراب این موضوع می شوند که انجام چه کاری درست است و چگونه باید این وضعیت را مدیریت کنند که خانواده ی آنها از این شرایط خبردار نشوند.البته این قضیه در دخترانی که در خانواده های روشن فکر بزرگ شده اند متفاوت است.آنها استرس این را دارند که آیا باید بچه را نگه دارند؟آیا دوست پسرشان بچه را میپذیرد یا باید کودک را سقط کنند؟!

بهتر است اگر در این وضعیت قرار گرفته اید،استرس خود را کنترل کنید و به دنبال راه حل باشید.به هر حال این اتفاق افتاده است و با افکار منفی و استرس نمیتوان آن را رفع کرد.

حاملگی از دوست پسر و عذاب وجدان

اغلب دختران از این موضوع عذاب وجدان دارند که به خانواده خیانت کرده و از اعتماد آنها سو استفاده کردند و این فکر تمام مدت آنها را آزار می دهد.اما باید به این نکته توجه داشت که داشتن چنین افکاری این موضوع حل می شود یا همه چیز به عقب برمیگردد؟ خیر . بهتر است افکار منفی را پس زده و به دنبال راه چاره ای برای این مشکل باشید.

حاملگی از دوست پسر و مدیریت رابطه دوستی

ناراحتی در حاملگی از دوست پسر 

یکی دیگر از مواردی که در اغلب دخترانی که از دوست پسر خود حامله می شوند رایج است احساس ناراحتی و غمگین بودن است.زمانی که دختران با چنین احساساتی روبرو می شوند اغلب به این فکر می کنند که باید با بچه چه کنند یا به این مسئله فکر می کنند که دیگر دختر نیستند و کسی با آنها ازدواج نخواهند کرد و با خانواده به مشکل می خورند.اما این طرز فکر ها تنها به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت است و صحیح نیست و برای همه پیش می آید.در چنین شرایطی نباید امید خود را از دست بدهید و باید بهترین تصمیم را بگیرید.

حاملگی از دوست پسر

هنگام حاملگی از دوست پسر چه کنیم ؟

برای این که بتوانید از این وضعیت خارج شده و احساس استرس و عذاب وجدان را کنار بگذارید باید راه حل های موجود را بررسی کرده و مناسب ترین آن را انتخاب کنید.برخی از راه هایی که میتواند به شما در این زمینه کمک کند به شرح زیر می باشد:

  • صحبت با مشاور

گفت و گو با مشاور اولویت بیشتری نسبت به سایر راه حل ها دارد. شما می توانید با گفت و گو با مشاور شرایط خود را بیان کرده و بهترین راهکار را دریافت کنید.میتوانید در رابطه با این مسئله از سامانه روحیه و مشاورین آن به صورت آنلاین کمک بگیرید.

همچنین پس از صحبت با مشاور ازدواج نزدیک ترین گزینه ای است که شما باید برای جلوگیری از آبروریزی های بعدی به این مورد فکر کنید. اما ازدواج اجباری هم صرفا به خاطر حامله بودن هم کارساز نیست و در آینده می تواند سبب بروز اختلافات جدی شود که در آخر سبب جدایی می شود.برای اطلاع از آمار ازدواج و طلاق کلیک کنید.

  • سقط جنین 

سقط جنین هم یکی از روش هایی است که می توانید به عنوان راه حل به آن نگاه کنید.البته برای انجام این کار غیر قانونی است و فهمیدن این موضوع مجازات دارد.خوشبختانه یا بدبختانه انتخاب این روش بین اکثر دخترانی که ناخواسته از دوست پسر خود حامله می شوند شایع تر است.

  • داشتن حامی 

داشتن کسی که در زندگی از شما حمایت کند و بتوانید مشکلات و دغدغه های خود را برای او واضح بیان کنید،میتواند به شما در این مسئله کمک به سزایی کند.افرادی مثل دوست صمیمی،خواهر یا برادر و همچنین والدین میتوانند برای شما حامی خوبی باشند.

استرس حاملگی از دوست پسر

  • شرایط دوست پسر 

راه حل دیگر در رابطه با این مسئله سنجیدن شرایط دوست پسر است.باید ببینید که آیا دوست پسرتان میتواند با شما ازدواج کند و یا توانایی و مسئولیت پدر شدن را دارد.همچنین باید وضع مالی و اقتصادی او را در نظر بگیرید و ببینید میتواند شما و فرزندتان را در رفاه مالی قرار دهد.اگر او این شرایط را دارا باشد می توان گفت بیشتر مشکلات و استرس ها از روی شانه شما برداشته می شود.

جلوگیری از بارداری از دوست پسر

داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج در جامعه ما امری ناپسند است.اما اگر با دوست پسر خود رابطه جنسی دارید بهتر است روش هایی برای جلوگیری از بارداری را بیاموزید زیرا اگر حتی یک بار رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید ممکن است باردار شوید.کاندوم یکی از روش های جلوگیری از بارداری است و نه تنها در صورت عدم خروج به موقع از بارداری جلوگیری می کند، بلکه کاندوم تنها راه برای جلوگیری از گسترش بیماری های مقاربتی در طول رابطه جنسی است.خوردن قرص های ضدبارداری نیز میتوانید یک روش برای پیشگیری از بارداری قبل از ازدواج باشد اما بهتر است هفته اولی که این قرص هارو استفاده می کنید از کاندوم استفاده نمایید.برای اطلاع بیشتر از استفاده از انواع قرص ضدبارداری و عوارض آن کلیک کنید.

جلوگیری از بارداری از دوست پسر

تغییر رابطه دوستی به ازدواج 

خیلی از دختران از صمیم قلب به دوست پسر فعلی خود علاقه مندند و میخواهند که این مرد همسرشان شود. اما نمیدانند در این راه چگونه باید تلاش کنند.برخی از راه های ترغیب دوست پسر به ازدواج به شرح زیر می باشد:

  • از دغدغه های او باخبر شوید
  • در رابطه تان تعهد داشته باشید
  • او را وابسته کنید
  • به خودتان اهمیت دهید 
  • با دوستان متاهل معاشرت کنید 
  • بیشتر با دوستانتان وقت بگذرانید
  • توقع مالیتان را کاهش دهید 
  • بدون او به سفر بروید
  • در مورد عروسی بیش از اندازه صحبت نکنید
  • برای او مهلت تعیین کنید
  • دیدگاهتان در مورد ازدواج را شفاف بیان کنید

حامگی در دوران عقد

اولین کاری که لازم است بعد از بارداری در دوران عقد انجام دهید اطلاع دادن به همسرتان است.مخفی کردن این موضوع، درست نیست. بعد از اینکه به او اطلاع دادید، با هم مشورت کنید که آیا می‌توانید بچه را نگه داشته و به دنیا بیاورید یا خیر؟ بعد از اینکه مطمئن شدید که باردار هستید، حتما به اعضای خانواده‌تان اطلاع دهید چون مخفی کردن چنین موضوع مهمی، درست نیست. حتی اگر خانواده‌تان با بارداری در زمان عقد مخالف هستند نیز سعی کنید به آنها اطلاع دهید.سپس تاریخ عروسی تان را تا به دنیا آمدن بچه چک کنید.اگر تاریخ عروسی تان یک سال یا چندسال دیرتر بود با مشورت با خانواده هایتان تاریخی عروسی را جلو انداخته تا بچه را به دنیا بیاورید،اگر مشکلی ندارید.

حاملگی در دوران عقد

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
4.8 ( نفر 8 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات مسائل خانوادگی و زناشویی مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.