در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

سلامت روح و روان به کمک فنگ شویی

سلامت روح و روان به کمک فنگ شویی
چکیده
فِنگ شویی تلفیقی از علم وهنر است، که تلفیق این دو اساس زندگی مطلوب‌تر را فراهم می‌آورد و اینگونه بیان می‌شود که هرچیزی که در اطراف است و ممکن است برای سلامت روح و جسم موجب آزادگی شود خیلی سریع از خود دور کرد. در ادامه در رابطه با علم فِنگ شویی و تاثیر مثبت آن، در بهبود کیفیت زندگی و سلامت روح و روان اطلاعاتی ارائه شده است.
مشاوره سلامت، رشد و تربیت
دریافت مشاوره از متخصص سلامت، رشد و تربیت هزینه: 29,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/10/3 23:39 نویسنده: مبینا محتشم فر

فنگ شویی چیست؟

امروزه قطعا اصطلاح فنگ شویی را زیاد شنیده اید،که عده ای فکر می کنند با جا به جایی اشیا و وسایل منزل ثروت به زندگیشان سرازیر می شود. وقتی هوای محیطی گرفته است حس ناخوشایندی در ما ایجاد می شود. اولین کاری که انجام می دهیم این است که پرده و پنجره های محیط  را باز میکنیم . باید بدانید که این عمل یک قدم کوچک در راستای فنگ شویی است.فنگ شویی به معنی ایجاد تعادل در زندگی ما انسان ها است.در این بین ما  انسان ها انرژی های زمین و آسمان را به هم وصل می کنیم و تعادل را به زندگی خود دعوت می کنیم.

فنگ شویی چیست و درمان بیماری های روحی و روانی و استرس با فنگ شویی

درمان افسردگی به کمک فنگ شویی

راه های زیادی برای درمان افسردگی وجود دارد.فنگ شویی نیز یکی از راه های درمان افسردگی است .برخی از راهکار های درمان افسردگی به کمک فنگ شویی را به شرح زیر است:

  • هر روز راپر قدرت و پر از انرژی مثبت شروع کنید
  • آشپزخانه خود را همیشه مرتب نگه دارید.
  •  تمیزی سالن را جدی بگیرید
  •  در فضای خانه از گیاهان استفاده کنید.
  •  مراقب آب باشید و نگذارید اصراف شود
  • اضافه کردن نور به فضاهای تاریک
  • استفاده از وسایل مورد علاقه در دکوراسیون
  • طبیعت
  •  از رنگ های روشن در محیط خود استفاده کنید
  • چراغ های سوخته را  تعویض یا تعمیرکنید.

کاهش استرس با فنگ شویی

  • اتاق خواب

برای از بین بردن استرس، مطمئن شوید که اتاق خواب شما دارای انرژی فنگ شویی مناسب است و در هنگام خواب به بدن شما کمک می کند تا دوباره جوان شود. اطمینان حاصل کنید که یک تخت خوب فنگ شویی داشته باشید که در اتاق قرار گرفته است، شما از رنگ ها و مواد فنگ شویی خوب و همچنین تصاویر فنگ شویی خوب استفاده می کنید.هر چیز کوچک در اتاق خواب شما اهمیت دارد، زیرا همه چیز به استرس منجر می شود یا به آن کمک می کند.

کاهش استرس با فنگ شویی

  • پاک کردن هوا

از راه حل های صحیح این است که پنجره های خود را باز کنید تا اغلب خانه خود را بسوزانید و یا از تصفیه کننده های هوا استفاده کنید. فنگ شویی ارائه می دهد راه حل های بیشتر استفاده از گیاهان تصفیه هوا ، و همچنین استفاده از روغن های ضروری ضروری است . همه آنها را امتحان کنید، بدن شما از شما تشکر خواهد کرد.

  • آشپزخانه

اگر میخواهید استرس را از بین ببرید، بدن شما نیاز به کیفیت بالا و انرژی زیاد دارد بنابراین شما باید یک آشپزخانه خوب فنگ شویی را برای حمایت و تقویت این انرژی حیاتی ایجاد کنید.

  • حمام

در فنگ شویی، حمام بخشی از تنیس قدرتمند فنگ شویی است اتاق خواب، آشپزخانه و حمام سه فضای بسیار مهمی برای سلامتی و استرس آزاد است.یاد بگیرید چگونه حمام خود را به یک آبگرم بسازید و تفاوت این انرژی را با رفاه روزانه خود تجربه کنید.

فنگ شویی و ارامش روح و جسم و درمان بیماری ها

سلامت روح و جسم با فنگ شویی در سفر

فنگ شویی به ما یاد می‌دهد با تحلیل انرژی‌ های فضای داخل و بیرون محل زندگی و کار خود کیفیت انرژی‌های مثبت و منفی اطراف خود را شناخته و با ایجاد و افزایش انرژی‌های مثبت و کاهش و حذف انرژی‌های منفی ، کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیم .این علم آنقدر زیاد است که می بایست در جای جای زندگی به آن اهمیت داد .با گسترش نفوذ فنگ شویی به حوزه سفر و گردشگری و به مدد جستجوی اینترنتی به سادگی می توانید از انواع اقامتگاه ها و هتل هایی که با تکیه بر  فنگ شویی نسبت به ارایه خدمات اقدام می کنند آگاهی یابید.

نکاتی در مورد فنگ شویی سلامت روان

اگر دچار مشکلات روحی و روانی هستید، طبیعت گردی میتواند کمک زیادی به شما کند مطالعات اخیر انجام شده روی گروه کوچکی از داوطلبان نشان داده است که طبیعت درمانی در کاهش بیماری های روحی موثر است.طبیعت به همین شکل به بهبودی و تقویت روحیه شما کمک می کند.جنگل درمانی یکی دیگر از روش هایی است که بیماری های روانی را درمان میکند .تحقیقات علمی ثابت کرده که از طریق آن می توان به بهبود و تقویت روحیه و حل مشکلات روحی روانی کمک کرد.علاوه بر همه اینها، داشتن گل و گیاه در خانه هم می تواند به شما کمک کند. تحقیقات نشان می دهند گیاهان خانگی تراکم و بهره وری را افزایش می دهند و باعث ایجاد شادی، کاهش استرس، افزایش میزان انرژی و بهبود توانایی های یادگیری می شوند. داشتن گل و گیاه در خانه با اصول فنگ شویی بسیار هماهنگ است.

چگونه با رعایت اصول فنگ شویی به آرامش روانی برسیم؟

باید همیشه به خاطر این که یک مخلوق الهی هستید و سزاوار رفتاری مهرآمیز از سوی خود و دیگران خداراشکر کنید.از طریق انجام مراسم مذهبی، به حضور خدا در خود و آنچه انجام می‌دهید تاکید داشته باشید. غذای خود را متبرک کنید و در قبال آن شکرگزار باشید، هنگام انجام این کار ، به خود یادآورشوید که سرگرم تغذیه کردن الوهیت هستید.

چگونه با فنگ شویی به آرامش برسیم

آیا فنگ شویی در محل کار استرس را کاهش می دهد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وارد شدن به دفتر یا شرکتی خاص، حس خوبی از محیط نگرفته‌ باشید. در این مواقع اگر برای مصاحبه رفته باشید، معمولا دوپای دیگر نیز قرض می‌گیرید و از آن محیط دور می‌شوید. حقیقت این است که اکثر ما نصف ساعات بیداری‌مان را در محل کار می‌گذرانیم و لازم است این محیط حس خوبی به ما دهد. اصول فنگ‌شویی محل کار می‌تواند این حس را تا حدودی ایجاد کند. بنابراین اگر در دفتر کار خود نشسته و این مقاله را می‌خوانید، خوب است شما نیز تغییراتی در جهت فنگ‌شویی دفتر کار خود بدهید تا هم انرژی مثبت را به فضا دعوت کنید و هم بازدهی و ثروت را راهی محیط کار خود کنید.

  • مرتب کردن محل کار

 اسناد پروژه‌های قدیمی را مرتب و بایگانی کنید. خودکارها را داخل جعبه‌ای بگذارید و ورقه‌های روی میزتان را دسته‌بندی کنید. روی میز را خودتان به صورت روزانه گردگیری کنید یا از مسئول نظافت شرکت بخواهید گردگیری کرده و سطل آشغال‌ها را خالی کند. وسایل اضافی را به انبار ببرید و سعی کنید با خالی کردن فضا از وسایل اضافی ، ذهنتان را آزاد کنید.

  • حفظ موقعیت قدرت با جایگذاری درست میز

یکی از اصول فنگ‌شویی اتاق کار این است که پشت‌تان به در نباشد. پس لازم است میز را روبروی در اتاق قرار دهید. هرگز رو به دیوار و پشت به در ننشینید. این نحوه چیدمان میز رو به دیوار، به شدت انرژی منفی در فضا ایجاد کرده و ارتباط و صمیمیت همکاران را کم می‌کند. به علاوه کارمند مدام نگران این است که مانیتور او در حالی‌که خبر ندارد از پشت رصد شود. به بیان دیگر کارمند آرامش و احساس قدرت ندارد.

  • استفاده از گیاهان در محل کار

گیاهان، پیوند و ارتباط فرد با دنیای طبیعی را حفظ می‌کنند و به او انرژی می‌دهند. استفاده از گیاهان در فنگ‌شویی دفتر کار توصیه می‌شود.طبق اصول فنگ‌شویی، گیاهان سبز، انرژی مثبت را در محیط به جریان انداخته و هوای راکد و آلوده را تصفیه می‌کنند. پس چند گل و گیاه روی میز خود بگذارید. فقط مطمئن شوید که به محض پژمرده شدن گل‌ها، آنها را دور بریزید. همچنین گیاه کاکتوس خاردار را برای روی میز خود انتخاب نکنید، زیرا خارهای آن تهدید کننده بوده و انرژی منفی می‌دهد. همچنین بهتر است گیاهان را در کنار دیوارهای بیرون زده و برجسته قرار دهیم.

  • قدم زدن و هواخوری

نشستن طولانی مدت و زل زدن به صفحه کامپیوتر برای ساعات طولانی، آن هم در یک اتاق تکراری، خسته‌کننده است؛ هم برای چشمان و هم برای روان شما. این کار موجب می‌شود نتوانید آزادانه فکر کنید و پروژه‌هایتان را جلو ببرید. پس هرازگاهی از پشت میز بلند شده و قدم بزنید. اگر اتاق شما پنجره دارد پرده را کنار زده و اندکی پنجره را باز کنید تا هوای آزاد جریان پیدا کند. در روزهای بارانی و برفی پیش رو این کار را انجام دهید تا دریابید چه میزان انرژی مثبت از شنیدن صدای باران یا دیدن برف سفید به‌دست خواهید آورد.

  • استفاده از بوهای مطبوع

یکی دیگر از نکات فنگ‌شویی محل کار ایجاد بوی مطبوع و دلپذیر است. این موجب افزایش انرژی فضا می‌شود.روغن‌های لیمو و نارگیل برای این منظور توصیه می‌شوند. عطر دلپذیر موجب افزایش تمرکز کارمندان شده و خاصیت آرامش‌بخشی دارد. آنها با بوییدن عطرهای خوب، اضطراب و استرس شغلی خود را کاهش می‌دهند. 

  • نورپردازی کافی در محیط کار

یکی دیگر از نکاتی که حال پرسنل را در محل کار خوب می‌کند، نور طبیعی روز است. پس پرده‌ها را کنار بکشید و بگذارید نور روز با گرمایش به شما انرژی دهد. اگر پنجره ندارید یا محیط کارتان تاریک است حتما لامپ روشن کرده تا چشم‌هایتان خسته نشوند. رنگ دیوارها نیز می‌تواند به روشن‌تر شدن محیط کار شما کمک کند. برای اینکه بدانید بهترین رنگ برای نقاشی محل کار کدام است مقاله راهنمای نقاشی محل کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فنگ شویی محیط برای ارامش بیشتر و از بین بردن بیماری ها

تاریخچه فنگ شویی

همان طور که احتمالا می دانید، فنگ شویی هزاران سال قدمت دارد، برخی بر این باورند که ۲ هزار سال، برخی دیگر هم قدمت آن را تا ۵ هزار سال تخمین زده اند. فنگ شویی به عنوان یک دانش سازمان یافته، از زمان سلسله تنگ مورد استفاده قرار می گرفته. اینجاست که ما قادریم شواهد اولیه در زمینه استخدام استادان فنگ شویی برای انتخاب مکان‌ های فرخنده و همچنین در مورد به کارگیری متون فنگ شویی در امتحانات امپراتوری را ببینیم.یکی از معروف ترین نام‌ های تاریخ فنگ شویی، نام استاد یانگ یون سانگ است. او متون کلاسیک بسیاری از فنگ شویی از خود به جا گذاشته است و همین طور بنیانگذار مکتب چشم انداز فنگ شویی نیز محسوب می شود. گفتنی است که استاد یانگ یون سانگ در نوشته‌ های خود بر اهمیت انتخاب یک مکان فرخنده که دارای “انرژی اژدها یا نفس اژدها” است تاکید داشته است. مفهوم بررسی دقیق سازه ‌های زمینی؛ کوه‌ها، تپه‌ها، دره‌ها و همچنین سازه‌ های آبی؛ از این متون ناشی می‌ شود.

تاثیر بی نظمی بر سلامت روان

ما در جامعه و فرهنگی زندگی می‌کنیم که همیشه  به ما می‌گویند هر چه بیشتر داشته باشید خوشحال‌ترید. اما خرید کردن وسایل و لباس، فقط دور و اطراف ما را شلوغ‌تر می‌کند و نامرتب شدن خانه، تأثیر ناخوشایندی روی سلامت روح و روان می‌گذارد. شلوغ بودن محیط اطراف، انرژی شما را می‌گیرد و استرس زیادی به زندگی شما اضافه می‌کند.خریدهای کنترل‌نشده، وابستگی به برخی از وسایل و یادگاری‌هایی که برایمان اهمیت دارند، ترس از دور ریختن وسایل، نیاز به نگه داشتن گوشه‌ای از خاطرات قدیمی، تنها برخی از علت هایی هستند که نشان می‌دهند وسایل و اشیای اطراف ما چطور روی روحیه و احساسامان تأثیر میگذارند.گاهی اوقات دور انداختن وسایل برای ما دردناک و دشوار است و شاید برایمان به معنی دور انداختن گذشته و تسلیم شدن در برابر آینده باشد. وسایل زیادی را در اطراف‌مان نگه می‌داریم به این امید که یک روز به کار بیایند که اغلب آن روز نخواهند رسید و فقط وسایل باعث بهم ریختگی و نامنظمی در اطراف شده و باعث ایجاد استرس در ما میشود.

تاریخچه فنگ شویی برای آرامش بیشتر

فنگ شویی ذهن

 اولین قدم برای اجرای فنگ شویی ذهن این است که باید ذهن خود را از افکار و هر آنچه که نباید در ذهن ما باشد خالی کنید. تا زمانی که شیارهای مغزی ما از افکار منفی و بی‌اثر پر باشد فضا و جای خالی ندارد تا بتواند به خواسته‌ها و آرزوها فکر و دست پیدا کنید. ذهن ما نیز مانند محیط ما باید خالی باشد تا انرژی‌های جدید فضایی برای ورود داشته باشند.در اصل فنگ شویی ذهن آهن ربایی است که باعث جذب  ثروت ، سلامتی و.. سلامت روحی و روانی در ما ما می شود. به طور کلی فکر و ذهن و احساس دارای انرژی مغناطیسی هستند و انرژی مشابه خود را جذب میکنند.

هدف فنگ شویی

هدف فنگ شویی این است شما مشکلتتان را بشناسید و راه حلی هایی برای آن پیدا کنید تا به انرژی مطلوب محیط برسید.برخی از اهداف دیگر فنگ شویی به شرح زیر است:

  • خوشبختی
  • پیشرفت در زندگی
  • سلامتی 
  • بالا بردن انرژی مثبت
  • پس‌انداز
  • برقراری رابطه صمیمانه در منزل
  • افزایش امنیت کودکان
  • بهبود کیفیت خواب
  • حفظ گرمای خانه
  • کسب موفقیت
 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
4.5 ( نفر 2 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات سلامت، رشد و تربیت مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.