در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

طلاق از زن خیانت کار

طلاق از زن خیانت کار
چکیده
طلاق از زن خیانتکار فرآیندی سخت و دردناک است که سالانه بسیاری از مردان آن را طی می کنند. اگر همسرتان به شما خیانت کرده است، باید یاد بگیرید چگونه از او طلاق بگیرید و ادامه دهید. همسری که خیانت می کند صدمه جسمی و روانی زیادی به شما خواهد زد .طلاق هرگز آسان نیست، اما زمانی که شریک شما مرتکب خیانت شده باشد، می تواند فرآیندی حتی دشوارتر باشد.
مشاوره جدایی و طلاق
دریافت مشاوره از متخصص جدایی و طلاق هزینه: 38,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/10/21 15:15 نویسنده: مبینا محتشم فر

برخورد با خیانت زن 

بیشتر مردان پس از فهمیدن خیانت همسرشان دچار خشم و عصبانیت شده و از آن جایی که غرورشان لطمه دار شده ، ممکن است به فکر انتقام گرفتن از هر دو نفر بیفتند .اما بهتر است ابتدا آرامش خودتان را حفظ کرده و سپس اقدامات زیر را انجام دهید.

برخورد با خیانت زن

اطمنیان از خیانت زن 

اولین قدم این است که باید از خیانت همسر خود مطمئن شوید ، زیرا در غیر این صورت ممکن است لطمه ی بزرگی به زندگی خود وارد کنید . اگر از روی شک همسر خود را به خیانت متهم کنید باعث به وجود آمدن ناراحتی و بی اعتمادی میشوید و حتی امکان دارد به طلاق زوجین ختم شود.اولین گام برای این کار بررسی نشانه های خیانت زن می باشد در صورت وجود مدارک کافی و اطمینان نیز بهترین گزینه صحبت با همسر است ، هر چند که این مکالمه بسیار سخت و ناراحت کننده است اما باید ابهامات خود را برطرف کرده و حرف های همسر خود را هم بشنوید.

کنترل کردن احساسات در برخورد با خیانت زن 

همه ی افراد چه مرد و چه زن پس از خیانت دچار احساسات گوناگونی مثل خشم ، ناراحتی ، انتقام، کمبود اعتماد به نفس می شوند. در برخی موارد حتی بیماری های روحی مثل افسردگی و اضطراب گریبان گیر زندگی فرد میشود اما بر مردان ، بیشتر خشم و عصبانیت غالب است.

خشم بیش از اندازه در مردان که میتواند ناشی از تفاوت نگاه جامعه به خیانت مردان و زنان و تعصبات بی جا و غلط باشد ، ممکن است منجر به اتفاقات تلخی شود پس کنترل این احساسات از مهم ترین کارهایی است که در برخورد با خیانت زن باید انجام دهید و برای این کار میتوانید از مشاوره خیانت کمک بگیرید تا آسیب کمتری به خود و همسر خود وارد کنید.

زمان دادن به خود و همسرتان برای داشتن بهترین برخورد با خیانت زن

برای داشتن بهترین برخورد با خیانت زن بهتر است؛ برای تصمیم گیری هم به خود و هم همسرتان زمان دهید. شما برای کنترل احساسات خود و درک بهتر شرایط نیاز به زمان دارید . همسر شما هم ممکن است احساس سرخوردگی و پشیمانی داشته باشد و زمان میتواند به هردوی شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

میتوانید مدت زمانی از زن خود فاصله بگیرید و هر دوی شما روی خودتان تمرکز کنید.

بعد از خیانت به خود و همسرتان زمان دهید

بعد از خیانت زن چه کنیم ؟

برای اینکه در برخورد با خیانت زن بهترین رفتار را داشته باشیم ، باید به نکاتی توجه داشته باشیم.البته رعایت کامل این نکات کمی سخت هستند ، برای همین میتوانید از یک مشاور کمک بگیرید.این نکات به شرح زیر هستند : 

  • سرزنش نکردن خود 
  • نداشتن حساسیت بیش از اندازه 
  • تقویت روحیه خود
  • افزایش اگاهی 
  • حفظ سلامت روانی 
  • بی توجهی به قضاوت دیگران 
  • درک صحیح اتفاق 

علل خیانت زن به همسر 

اغلب مردان پس از خیانت همسرشان به دنبال دلایل آن هستند. مهم ترین دلیل خیانت زنان می تواند مشکلات مربوط به زندگی مشترک باشد و زن برای فرار از این مشکلات به سراغ رابطه ی دیگر میرود. هر چند که خیانت به هیچ عنوان قابل دفاع نیست اما دانستن دلایل آن می تواند به گرفتن تصمیم درست کمک کند.برخی از علل خیانت زن به همسر به شرح زیر است :

  • ناتوانی جنسی مردان 
  • عدم توجه و نداشتن درک کافی مرد 
  • ازدواج با اختلاف سنی زیاد
  • برخورد های نامناسب
  • بیماری همسر
  • اعتیاد همسر به مواد مخدر یا مشروبات الکلی
  • مشکلات مالی
  • اعتیاد به رابطه جنسی
  • تنوع طلبی

علت خیانت زن به همسر

طلاق از زن خیانت کار

امروزه یکی از دلایل اصلی طلاق، خیانت زن یا مرد به طرف مقابل است. اگر در رابطه ای زن خیانت کند و درخواست طلاق از طرف مرد باشد، مرد باید خیانت زن را اثبات کند. به این صورت که مدارک و شواهد لازم برای اثبات جرم خیانت زن را به دادگاه خانواده ارائه دهد تا قاضی با درخواست طلاق او، به علت خیانت همسر موافقت کند.

«خیانت» زوجه موجب نقض وفاداری زوجین به یکدیگر است اما به خودی خود در طلاق قابل اقدام نیست. برای آگاهی از آمار طلاق در سال 1401 کلیک کنید.

طلاق توافقی بدون وکیل از زن خیانت کار 

یکی از انواع طلاق در ایران، طلاق توافقی بدون وکیل بوده که زن و شوهر به همراه مدارک طلاق توافقی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و درخواست طلاق توافقی خود را ثبت می‌کنند. بعد از تعیین شعبه، زن و شوهر به واحد مشاوره خانواده در دادگاه معرفی می‌شوند.

زن و شوهر صورت جلسه دادگاه که شامل مواردی نظیر مهریه، نفقه و اجرت المثل است را با توافق یکدیگر امضا می‌کنند. پس از صدور رأی طلاق توافقی، زوجین سه ماه فرصت دارند تا به محضر مراجعه کرده و صیغه طلاق آنها جاری شود. مؤسسه حقوقی دادسو در روند طلاق توافقی بدون وکیل و هزینه وکیل طلاق به کاربران خود به صورت رایگان مشاوره می‌دهد.

طلاق توافقی بدون وکیل از زن خیانت کار

زن در صورت خیانت می تواند در خواست مهریه کند ؟

بله، مهریه در هنگام عقد نکاح به زن تعلق می‌گیرد و زن مالک مهریه خود است. خیانت زن و رابطه نامشروع از جانب زن، جرم بوده و مرد می‌تواند علیه زن خود شکایت کیفری کند اما حق مهریه زن حتی با خیانت او پا بر جا بوده و اگر مهریه را مطالبه کند، مرد مکلف به پرداخت آن است.

راه‌ های اثبات خیانت زن

یکی از راه‌های اثبات خیانت زن، اقرار گرفتن از او در حضور قاضی پرونده و شهادت شاهدان است. قاضی پرونده نیز طبق قانون، مجازات زن خیانت کار را مشخص می‌کند.
اگر در خیانت زن، زنا اتفاق افتاده باشد، برای اثبات آن علاوه بر اقرار فرد خیانت کار، شهادت ۴ مرد بالغ، عاقل، با ایمان و عادل یا شهادت ۳ مرد و ۲ زن عادل نیز الزامی است.
ارائه عکس، فیلم و پیامک‌ از خیانت زن نیز یکی از راه‌های اثبات خیانت زن است اما تنها با استناد به این موارد، جرم خیانت زن اثبات نمی‌شود. برای اجرای حکم خیانت همسر، نیاز به دریافت دستور قاضی برای گرفتن پرینت مکالمات و پیامک‌های فرد خیانت کار است.
یکی دیگر از روش‌های اثبات جرم خیانت زن، علم قاضی است. قاضی با توجه به اقرار فرد خیانت کار، اظهارات شهود و انجام تحقیقات در حوزه پرونده، نسبت به جرم زن اطمینان حاصل می‌کند.

اثبات خیانت زن از طریق چت

راه های اثبات خیانت زن از طریق چت عبارتند از:

  • دسترسی به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی فرد خیانت کار از طریق اپراتور یا شبکه‌های اجتماعی
  • اقرار زن به خیانت خود
  • دسترسی به محتوای تلفن متهم
  • اقرار شاهدان مطلع به خیانت زن

طبق قانون اگر شوهری از زن خود به علت خیانت از طریق چت، شاکی است، باید به دادگاه مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کند. در صورتی درخواست مجازات زن خیانت کار امکان پذیر است که مرد دلایل و مدارک کافی برای اثبات خیانت زن از طریق چت را به دادگاه ارائه دهد.بنابراین با توجه به موارد ذکر شده، اگر مردی نسبت به خیانت زن خود اطمینان کافی ندارد، باید از اقدام به شکایت خودداری کند زیرا در صورت عدم اثبات خیانت زن، به جرم تهمت و افترا محکوم می‌شود.

مجازات خیانت زن

مجازات خیانت زن با توجه به نوع خیانتی که به شوهر خود می‌کند، به صورت زیر است:

  • روابط جنسی خارج از ازدواج در میان زن و مرد غریبه (در حد بوسیدن و بغل کردن) رابطه نامشروع محسوب شده و مجازات زن از ۱ تا ۹۹ ضربه شلاق تعزیری است. (میزان دقیق شلاق را قاضی با توجه به شرایط طرفین مشخص می‌کند)
  • اگر زن مرتکب زنا (در بین زن و مرد غریبه دخول صورت گیرد) شود، زنای او محصنه محسوب شده و مجازات این زن خیانت کار، سنگسار است. (اجرای حکم سنگسار شرایط خاصی دارد).
مجازات رابطه نامشروع تلفنی زن

در رابطه نامشروع پیامکی و تلفنی زن و مرد نامحرم، با ارسال پیام‌های عاشقانه و غیر اخلاقی، با یکدیگر، ارتباط برقرار می‌کنند. اثبات خیانت زن در رابطه نامشروع تلفنی در صورتی امکان پذیر است که قاضی، با دیدن پیام‌ها و مکالمات، اطمینان حاصل کند که رابطه نامشروع، میان زن و مرد نامحرم وجود داشته است. حکم خیانت زن در صورت اثبات خیانت، ۹۹ ضربه شلاق تعزیری خواهد بود.

مجازات رابطه نامشروع تلفنی زن

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
3.7 ( نفر 3 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات جدایی و طلاق مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.