در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

لیست کتاب های روانشناسی کارل یونگ

لیست کتاب های روانشناسی کارل یونگ
چکیده
لیست کتاب های روانشناسی کارل گوستاو یونگ و آثار مهم او از جمله روانشناسی ضمیر ناخداگاه ، تحلیل رویا،خودناشناخته ، ناخداگاه جمعی و کهن الگو ،روانشناسی و کیمیاگری ،رویاها و.... در این مقاله تهیه و توضیح داده شده است.کارل گوستاو یونگ روانپزشک ،نویسنده و فیلسوف سوئیسی بود و زمانی نزدیک ترین دوست و همکار فروید شناخته میشد .امروزه به عنوان پدر روانشناسی تحلیلی از او یاد میشود.برای آشنایی بیشتر با کارل یونگ و آثار وی میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.
مشاوره سلامت، رشد و تربیت
دریافت مشاوره از متخصص سلامت، رشد و تربیت هزینه: 29,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/10/4 13:55 نویسنده: مبینا محتشم فر

معرفی کارل گوستاو یونگ 

کارل گوستاو یونگ متولد 26 جولای 1875 روانپزشک،نویسنده و فیلسوف سوئیسی بود که به خاطر  نظریات و فعالیت های زیاد وی در روانشناسی تحلیلی شناخته می شود.او در جوانی به فلسفه و علم جذب شد و دانشگاه بازل در رشته پزشکی او را بورسیه کرد.او ابتدای شاغلی خود در دانشگاه زوریخ به کار با بیماران روانی مشغول شد.طبق تعبیر فریدا فورد هام ،هرچه را که فروید تکمیل نکرده بود یونگ کامل کرده است.یونگ همچنین بعضی از معروف ترین مفاهیم روانشناسی را ابداع کرده است.برخی از آنها شامل  ناخداگاه جمعی ،سایه ها،عقده ها،برونگرایی و درونگرایی ،پرسونا است.در سال 1909 یونگ غرق در مطالعه اسطوره گشت و تمایل به آنها او را پریشان و سودایی کرده بود.از بعد از جدایی از فروید سفر پرآسیبی را از بحران میان سالی آغازکرد.او در ۳۹ سالگی به بن‌بست رسیده بود. دوستان و همکارانش رهایش کرده بودند از کتاب‌های علمی بیزار شده بود و سِمت خود را در دانشگاه از دست داده بود. او به مدت 5 سال از جهان کناره گیری کرد تا ناخودآگاه خودش را بکاود.اما پس از آن یونگ در ایام زندگی کوشید تا بینش‌های حاصل از اکتشاف ناخودآگاه خویش را بیان کند.او در سال 1919 برای اولین بار کلمه صورت مثالی را بیان کرد.وی نخستین کسی بود که در قرن بیستم، کیمیاگری را از لحاظ روان‌شناسی قابل دسترسی ساخت و نشان داد که چگونه رازهای کیمیاگری شبیه صورت‌های مثالی رؤیا هستند.

معرفی روانشناس بزرگ کارل گوستاو یونگ

کارل یونگ و فروید

کارل یونگ نامی است که همواره همراه با فروید می آید.یونگ دومین روانکاو برجسته پس از فروید و بنیان گذار روانشناسی تحلیلی است.یونگ و فروید هر دوزمینه روانشناسی فعالیت داشته و درک ما از روانشناسی مدرن و بیماری های روانی را شکل داده اند. با این وجود ، آنها به دلیل داشتن رویکردهای متفاوت در زمینه روانشناسی معروف هستند.کارل گوستاو یونگ به سرعت به دوستی بسیار نزدیک به فروید تبدیل شد و این دوستی تا آنجا ادامه پیدا کرد که فروید، یونگ را جانشین خود کرد.یونگ دوستی خودش و فروید را به عنوان دوستی که هردو طرف باهم برابر هستند نمی‌دانست و این رابطه را مانند رابطه دوستی پدر پسری عنوان می کرد. اما یونگ با هدف پیدا کردن مسیر جدید برای خود تمایلی به پیروی از نظریات فروید را نداشت.با انتشار چاپ کتاب روانشناسی ناخداگاه از سویی یونگ رابطه میان آنها تیره و تار شد و در نتیجه ارتباط انها در اوج به جدایی کشیده شد.نامه‌هایی که یونگ و فروید برای یکدیگر می نوشتند ،نشان می‌دهد که فروید ایده‌های یونگ را نمی‌پذیرفته و آن‌ها را رد می‌کرده است.یکی دیگر از مسائلی که باعث از بین رفتن رابطه میان کارل و زیگموند شد شایع پراکنی یونگ در ارتباط با رابطه فروید با خواهر زنش بود.اگر مایلید مطالب بیشتری از زیگموند فروید بدانید اینجا کلیک کنید.

کارل یونگ و فروید و آشنایی دو روانشناس با هم

کارل یونگ و روانشناسی تحلیلی 

یونگ سال های زیادی را همراه و پیرو دیدگاه زیگموند فروید بود اما با گذشت زمان و تغییر دیدگاه وی و تئوری های او در زمینه رفتار باعث اختلاف علمی و فکر میان او و فرویدشد.یونگ دیدگاه های گوناگونی مثل کهن الگوها ،پرسونا،سایه و انرژی روانی را مطرح کرد.یونگ در سال هایی که با فروید همکار بود برای اینکه دیدگاه خود را از او متمایز کند نام رویکرد خود را روانشناسی تحلیلی گذاشت.او ادعا کرد که این روش میتواند تلاش های فروید و فردی آدلر را در بربگیرد.

یونگ و خدا 

کارل گوستاو یونگ در ۱۹۵۲، در نامه ای به کشیش جوانی نوشت: همانگونه که سیارات به دور خورشید می چرخند، تمام افکار من گرد "پروردگار" میگردد و به طرز مقاومت ناپذیری مجذوب و شیفته او می شود. احساس میکنم اگر در برابر این نیرو کمترین مقاومتی نشان دهم بزرگترین گناه را مرتکب شده ام.یونگ در یکی از سخنرانی‌های خود میگوید که، اصطلاح ناخودآگاه را به منظور تحقیقات مطرح کرده‌است و به جای آن می‌توانسته از واژه «خدا» استفاده نماید.او همچنین در صحبت های خود گفته است هرجا به زبان اساطیر سخن میگویند،واژه های مانا،خدا و ناخداگاه با یکدیگر مترادف هستند.

آثار و کتاب های کارل یونگ 

آثار و کتاب ها و مقالات منتشر شده از یونگ بسیار پیچیده بوده زیرا یونگ روش تجربی راتنها راه حل ممکن می دانسته است.یونگ و همچنین فروید از پیشگامان عرصه ای کشف نشده بودند و اندیشه های آنان در گذر زمان دستخوش تغییرات گوناگونی شده است.نوشته های آنان اغلب حاوی مفاهیمی شکل نگرفته و تکمیل نشده است به طرزی که برای تشریح گفته های آنان باید تا حدودی دقت و مراقبت به خرج داد .آثار کارل گوستاو یونگ به شرح زیر است:

  • کتاب قرمز ،کارل گوستاو یونگ 

در سال 2009 ئست نوشته ای از کارل گوستاو یانگ به زبان آلمانی نوشته بود ،به انگلیسی ترجمه و به عنوان کتاب قرمز منتشر شد.طبق توصیفات یونگ ،این کتاب گزارشی از رویارویی او با ناخداگاه خود بود است .این کتاب شامل گزارشی از تخیلات ،خیال پردازی ها ،توهمات القایی یونگ و تصاویر رنگی خودش است.

کتاب قرمز ،کارل گوستاو یونگ 

  • کتاب روانشناسی ضمیر ناخداگاه اثر کارل یونگ

از اولین آثار کارل گوستاو یونگ کتاب ضمیر ناخداگاه است. وی این کتاب را در ۱۹۱۲ منتشر کرد.ترجمه آلمانی این کتاب دگرگونی ها و نماد های لیبدیو است.کتاب روان‌شناسی ضمیر ناخودآگاه را در آستانه جنگ جهانی اول و پس از جدایی از دوست و استادش فروید، به انتشار درآمد، ولی بعدها بر اساس تجربیات روان‌شناختی ودیدگاهی که به دست آورده بود،بارها دست به تغییر ونگارش جدید آن زد، به گونه‌ای که این کتاب همه ویژگی‌های عمده روان‌شناسی یونگ و نظریت حکیمانه او را دربردارد.

کتاب روانشناسی ضمیر ناخداگاه اثر کارل یونگ

  • کتاب خاطرات، رویا و اندیشه ها اثر کارل یونگ

این کتاب در سال 1957 و در مورد زندگینامه خود یونگ نوشته شد.سال ها تلاش می شد از زندگی و افکار و آثار کارل گوستاو یونگ، کتابی منتشر شود، اما یونگ ازتوضیح و نمایش زندگی شخصی اش در برابر مردم، بیزار بود. سرانجام با پافشاری دوستانش در بهار سال 1957، پذیرفت که کتابی به صورت اتوبیوگرافی تهیه شود و خود یونگ راوی آن باشد.

کتاب خاطرات، رویا و اندیشه ها اثر کارل یونگ

  • کتاب انسان و سمبول هایش اثر کارل یونگ

کتاب انسان و سمبول هایش اثر کارل گوستاو یونگ که اولین بار در سال 1964 منتشر شد.این کتاب وجود خود را مدیون یکی از رویاهای بزرگ یونگ است. این روانپزشک بزرگ در خواب دید که به جای تنها قشری خاص، طیفی گسترده از مردم، آثار او را درک کرده اند و به همین خاطر، ایجاد این اثر را که واضح است برای مخاطبین عام نوشته شده، آغاز کرد. یونگ در این کتاب به شکلی کامل و همه جانبه به دنیای ناخودآگاه می پردازد؛ دنیایی که زبانش به عقیده ی یونگ، نمادهایی هستند که خود را پیوسته در رویاها نشان می دهند. یونگ که اعتقاد پیدا کرده بود رویاها می توانند اطلاعاتی کاربردی را از سطوح ناخودآگاه ذهن در اختیار ما قرار دهند، احساس کرد که داشتن درکی بیشتر و بهتر از خویشتن، به داشتن زندگی کامل تر کمک خواهد کرد.

کتاب انسان و سمبول هایش اثر کارل یونگ

  • کتاب ناخداگاه جمعی و کهن الگو ،کارل یونگ

این کتاب نوشته  کارل گوستاو یونگ است که اولین بار در سال 1969 منتشر شد.مفهوم ناخداگاه جمعی،کهن الگوها شناخته ترین و هیجان انگیزترین ایده های یونگ است. در این کتاب آموزنده و جذاب به توصیف و تشریح این دو مفهوم مهم می پردازد. یونگ در ابتدای این کتاب پایه های نظری این مفاهیم را برای مخاطبین خود شرح می دهد و سپس، انواع مشخص و متفاوت کهن الگوها را به تفصیل بیان می کند.این کتاب یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین آثار کارل یونگ به حساب می آید.

کتاب ناخداگاه جمعی و کهن الگو ،کارل یونگ

  • کتاب روانشناسی و کیمیا گری اثر کارل یونگ

این کتاب در سال 1944 به چاپ رسیده است .کیمیا گری نقشی مرکزی در نظریه ناخداگاه جمعی یونگ دارد. یونگ در حین معرفی مفاهیم اساسی کیمیاگری، ماهیت دوگانه ی آن را به ما یادآوری می کند که هم از فرآیندهای شیمیایی و هم از بخشی عرفانی آن تشکیل شده است. در آخر، یونگ با استفاده از فرآیند کیمیاگری در معنای فردی، بر اهمیت کیمیاگری و نقش آن در درک ماهیت متعالی ذهن تأکید می کند.

کتاب روانشناسی و کیمیا گری اثر کارل یونگ

  • کتاب انسان در جستجوی هویت خویشتن ،کارل یونگ

این اثر نخستین بار در سال 1933 به ثمر رسیده است.این کتاب به عقیده بسیاری از روانشناسان ،یکی از مهم ترین آثار در حوزه روانشناسی به حساب می آید.مقدمه ای کامل و جامع بر اندیشه های یونگ است.این کتاب به بعضی از اساسی ترین و مورد بحث ترین مفاهیم روانشناسی تحلیلی میپردازد.مفاهیمی همچون تحلیل کردن رویا،ناخداگاه بدوی و ارتباط میان روانشناسی ودین.

کتاب انسان در جستجوی هویت خویشتن ،کارل یونگ

  • کتاب روانشناسی علوم غیبی ،کارل یونگ

این کتاب از روی مقاله های گردآوری شده در سال 1932 نگاشته شده است.هر سه مقاله ی نگاشته شده در این کتاب حاضر به خاص بینابینی روان انسان میپردازند.دیدگاه انتخاب شده در این کتاب، دیدگاه روان‌شناسى تجربى نوین و روش علمى است. اگرچه این مقاله‌ها به موضوعاتى مى‌پردازند که معمولاً در حوزه‌ى فلسفه یا الهیات قرار مى‌گیرند، با این حال، نباید تصور کرد که روان‌شناسى با ماهیت ماوراى طبیعى مسئله‌ى نامیرایى مرتبط است.

کتاب روانشناسی علوم غیبی ،کارل یونگ

  • کتاب خودناشناخته اثر کارل یونگ

کارل گوستاو یونگ در کتاب خود ناشناخته، به مباحثی نظیر گرفتاری فرد در جوامع امروزی، خویشتن‌شناسی و مذهب مردم مغرب زمین می‌پردازد. همچنین مذهب را نوش‌دارویی برای تفکرات توده‌ای می‌داند از مردم میداند.برای همین است که روحانیون به جای صرف وقت جهت راهنمایی فرد فرد جامعه سعی می‌کنند توده‌ها را به سمت خود بکشند و پس از حل شدن آن‌ها در خود می‌توانند هر کاری می‌خواهند بکنند. ولی مذهب با نمونه‌سازی می‌تواند این مشکل را حل کند.

کتاب خودناشناخته اثر کارل یونگ

  • کتاب روانشناسی و شرق ،کارل یونگ

کتاب روانشناسی و شرق دارای موضوعی به شدت زنده است.یونگ در بیشتر موارد راه‌حل‌های پایانی و آخرین سخنان را در مورد هیچ یک از مشکلات بزرگ شرق-غرب به ما ارائه نمی‌دهد، بلکه پیشنهادهایی برای نوع رویکرد عمیق‌تری ارائه می‌کند، بنابراین مرحله ی جدیدی از بررسی را باز می‌کند.رویکرد رادیکال یونگ به روانشناسی در زمینه روانشناسی عمق و در جنبش های ضد فرهنگی در سراسر جهان تأثیرگذار بوده است.

کتاب روانشناسی و شرق ،کارل یونگ

 

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
4.4 ( نفر 23 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات سلامت، رشد و تربیت مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.