در حال بارگذاری.
موردی یافت نشد.

هزینه خرید مواد مخدر و قرص های روانگردان در ایران

هزینه خرید مواد مخدر و قرص های روانگردان در ایران
چکیده
هزینه خرید مواد مخدر و قرص های روانگردان در ایران نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.مواد مخدر و وانگردان ها از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده اند که حالات مختلفی مانند سرخوشی،تسکین دهندگی و لذت در فرد ایجاد میکنند.امروزه هزینه خرید مواد مخدر به دلیل ایجاد وابستگی و بیشتر شدن میزان مصرف آن افزایش یافته است.مادر این مقاله هزینه انواع مواد مخدر و قرص های روان گردان را بررسی کرده ایم.
مشاوره اعتیاد و پیشگیری
دریافت مشاوره از متخصص اعتیاد و پیشگیری هزینه: 30,000 تومان شروع مشاوره
دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی
  • حفظ حریم خصوصی در تمامی مراحل مشاوره
  • پشتیبانی 7 روز هفته پرونده های مشاوره آنلاین
  • بانک اطلاعاتی دقیق و قوی به همراه تیم مجرب و متخصص مشاوران
  • حل مشکلات و سئوالات کاربران توسط فرآیند و تکنولوژی به روز دنیا
شروع مشاوره
تاریخ انتشار: 1401/9/20 22:54 نویسنده: مبینا محتشم فر

همه چیز در مورد مواد مخدر 

مواد مخدر موادی است که روی سیستم عصبی و مغز اختلال ایجاد میکند و باعث سستی و بی حالی بدن میشود و پس از تمام شدن اثر آن روی مغز فرد حال بسیار بدی پیدا میکند و مجبور است دوباره به سمت آن ماده برود به عبارتی فرد به آن وابستگی پیدا میکند و حاضر است برای بدست آوردن آن ماده هر کاری بکند هر روزه مواد مخدر های عجیب و غریبی در جهان تولید میشوند و طرفدار های بسیاری پیدا میکنند.مصرف آنها پس از چند روز وابستگی در بدن ایجاد میکند پس بهتر است برای جلوگیری از اعتیاد و اثرات مخرب آن به هیچ وجه سمت آنها نروید و به مصرف ان فکر نکنید.

انواع مواد مخدر در بازار ایران

بازار مواد مخدر در ایران 

بر اساس گزارش رسمی سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران رتبه اول کشفیات را در دنیا دارد و در واقع بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، حدود ۵۰ درصد مورفین جهان و همچنین حدود ۲۷ درصد هروئین جهان به تنهایی مربوط به ایران است.با توجه به اینکه ورود مواد مخدر به ایران از دو استان مرزی خراسان و سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد و از آنجاکه شرایط این دو منطقه برای قاچاقچیان متفاوت است، پس قیمت مواد وارداتی و نوع مواد در هر یک از این مناطق تفاوت دارد. در این بررسی تغییرات قیمت مواد مخدر در مبادی ورودی تحت تاثیر شرایط افغانستان و همچنین نوسانات قیمت در داخل کشور و عوامل مؤثر در ایجاد این تغییرات، مورد توجه قرار گرفته است در پایان، عملکرد مراکز بازپروری و وضعیت معتادان از حیث جنسیت، تحصیلات، درآمد، اشتغال، سن، وضعیت تاهل و مسکن در سطح کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

 

اعلام قیمت مواد مخدر و قرص های روانگردان

در حالی که قیمت روانگردان شیشه طی ماه‌های گذشته روند صعودی را طی می‌کرد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت شیشه به شدت کاهش یافته است.اوایل تابستان امسال بود که با پیگیری های پلیس مبارزه با مواد مخدر قیمت مواد مخدر به گرمی 100 هزار تومن رسید .به این ترتیب شیشه به یکی از گرانترین مواد مخدر ها تبدیل شد اما به دلیل عدم توانایی تهیه معتادان قیمت شیشه کاهش یافت و هر گرم آن در بازارحال به چیزی حدود 60 هزار تومن رسیده است.تریاک گرمی 4 هزار تومان، حشیش 3 هزار تومان و هروئین نیز 3 هزار تومان به فروش می‌رسد.این قیمت ها نشان میدهد که متاسفانه تورم هم موجب گران شدن مخدر ها نشده تا جوانان بتوانند به راحتی این مواد را تهیه کنند.

 

قیمت موادمخدر شیشه در 1400

سال گذشته قیمت مواد مخدر شیشه به حتی کیلویی به ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون رسید، اما امروز از نظر قیمت در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است و علت آن این است که قیمت سایر مواد مخدر افزایش دارد و بسیاری از معتادان که دچار مشکل می‌شوند، توان خرید ندارند، نهایتا به سمت شیشه می‌روند. 

قیمت مواد مخدر هروئین 

بر اساس آمار ارائه شده، بالاترین قیمت معامله ماده مخدر هروئین، با ۳۰۷ دلار به ازای هر یک گرم، به ایالات متحده تعلق دارد .در ایران نیز قیمت مواد مخدر هروئین به گرمی 14 یا 15 تومان رسیده است و قیمت عمده آن 13 تا 14 میلیون تومان است .

افزایش جرم های پنهان به علت گرانی مواد مخدر در ایران

قیمت هروئین در ایران و گردش مالی هروئین

گردش مالی بازار خرده فروشی مواد مخدر در ایران 

بازار خرده‌فروشی مواد همیشه سود داشته، گردش مالی این کار بی‌نظیر است. با این که امروز معتادان هروئین تریاک و شیشه را ارزان‌تر از دو ماه پیش می‌خرند، این بازار هنوز برای فروشنده‌ها به صرفه است.

چرا قیمت تریاک 6 برابر شده است ؟

ممنوعیت کشت خشاش در افغانستان باعث افزایش 6 برابری قیمت تریاک شده است.اتفاقی که از چند منظر می‌تواند برای کشور مخرب باشد. ازجمله بازار داروهایی که وابسته به خشخاش هستند در این مدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.براساس افزایش قیمت مخدر داروهایی که برای درمان اعتیاد در کشور استفاده می‌شوند مانند متادون تا ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. در همین رابطه یک بلاتکلیفی به وجود می‌آید که دستگاه‌های متولی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر برای آن باید برنامه‌ریزی کنند. 

استفاده سالانه مواد مخدر در ایران 

بیش از 90درصد مردم اعتیاد را مهم ترین آسیب اجتماعی کشور میدانند.این دغدغه کار ستاد مبارزه با مواد مخدر را سخت تر میکند.

طبق تحقیقات انجام شده ،سالانه ۱۶۷میلیارد هزار تومان خسارت مستقیم و غیر مستقیم به کشور وارد میشود که 24هزار میلیارد تومان آن به دلیل مصرف مواد مخدر معتادان و یا حتی درمان آنها است.همچنین ۱۸ هزار میلیارد دلار آن توسط دولت برای مقابله با خرید و فروش مواد مخدر استفاده میگردد .

جرم مواد مخدر در قانون

مطابق قانون ذکر شده  کشت، وارد کردن، ارسال، ساخت، حمل و نگهداری، عرضه و فروش، دایرکردن مکان برای مصرف در انواع مواد مخدر جرم بوده و  تحت تعقیب کیفری و در ادامه مجازات مرتکب را در پی خواهد داشت. نوع و میزان مجازات انواع جرم های  مواد مخدر توسط قانون مقننه است . جرایم و مجازاتهای مختلف در این قانون مورد رتبه بندی و درجه بندی قرار گرفته است. اصلاحات صورت گرفته در قانون مبارزه با جرم های مواد مخدر موجب کاهش در نوع و میزان مجازات هایی مانند اعدام و حبس گردیده است.

افزایش تعداد معتادین ایران

باتوجه به بررسی آمار معتادین در سال 1400 در  ایران بیش از ۱۲ میلیون معتاد به مواد مخدر وجود دارد که ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن‌ها جزو مصرف‌کنندگان دائمی هستند و نیز ۱۰ درصد از معتادان، زنان بوده و هزاران تن از آنان نیز کودکان هستند.ایران یکی از اصلی ترین گذرگاه های قاچاق موادمخدر است و بیشتر مواد مخدر تولید شده توسط سپاه به کشورهای خارجی منتقل میشود.

معتادهای ایرانی و تعداد انها

آمار زنان معتاد در ایران 

حدود ۱۵۶ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد، طبق بررسی‌های پراکنده صورت گرفته، سرعت رشد اعتیاد در زنان و جوامع زنانه رو به افزایش است.فاصله شروع مصرف تا شروع تزریق، فاصله مصرف تفننی تا معتاد شدن و اقدام به درمان داوطلبانه در بانوان کمتر و آسیب و آثار همراه در بانوان معتاد بیشتر از مردان معتاد است.

زنان معتاد ایران و آمار تعداد معتاد های زن و دختر ایران

خدمات وزارت بهداشت به معتادان 

خدمات وزارت بهداشت به معتادان مواد مخدر در سه سطح ارائه می شود. سطح اول این خدمات با عملکرد پیشگیری از مواد مخدر در گروه های سنی نوجوان و جوان است كه از طریق بسته های آموزشی در مراكز بهداشتی و درمانی، مدارس و دانشگاه ها ارائه می شود.
سطح دوم خدمات برای افرادی است كه تجربه مصرف مواد مخدر را دارند و برای این افراد رویكردهای كاهش آسیب در نظر گرفته می شود. به طور مثال به فردی كه مواد مخدر را تزریق می كند، گفته می شود كه چطور این كار را انجام بدهد كه حداقل به ایدز یا سایر بیماری های عفونی مبتلا نشود. این موارد آموزشی به مبتلایانی ارائه می شود كه شیوه مصرف پرخطر دارند كه شامل نگاه مداخلات كاهش آسیب است. زیرا فرد معتاد اگر با سرنگ آلوده تزریق كند، سطح آسیب افزایش پیدا می كند.
سطح سوم خدمات نیز شامل درمان سرپایی است كه در كلینیك های متادون ارائه می شود. یعنی كسی كه می خواهد دیگر مصرف نكند، به این مراكز مراجعه كرده و خدمات درمانی را دریافت می كند. این مراكز دولتی و خصوصی هستند و زیرنظر معاونت درمان وزارت بهداشت فعالیت می كنند.

سن اعتیاد در ایران 

میانگین سن شروع مصرف مخدر و اعتیاد به آن به 16 سال رسیده است.شایع ترین سن مصرف مواد مخدر در كشور بین 25 تا 45 سال است. كاهش سن شروع مصرف مواد مخدر به این دلیل است كه به طور مثال برخی از نوجوانان فكر می كنند مواد مخدری همچون گل یا حشیش، اعتیادآور نیست و این یك باور غلط است. زیرا افراد بر همین اساس از این مواد محرك استفاده می كنند و بعد از مدتی مصرف، به آن معتاد می شوند.

سخن پایانی 

اگر شما کسانی هستید که اعتیاد دارید و نمیتوانید از مصرف مواد مخدر دست بردارید در ماده ۱۵ مبارزه با مواد مخدر، وزارت رفاه مکلف شد که معتادانی به صورت خودمعرف به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و از وضعیت مالی خود خوبی برخوردار نیستند را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

 مبینا محتشم فر
نویسنده: مبینا محتشم فر
به این مقاله امتیاز دهید
4.2 ( نفر 6 )
ثبت امتیاز:
1 2 3 4 5
آخرین مقالات اعتیاد و پیشگیری مشاهده همه
نظرات کاربران قوانین نظردهی
نظرات روانشناسی و مشاوره مقالات روحیه اولین نفری باشید که نظرتان را برای این مقاله ابراز می کنید!
برای ثبت نظرات، می بایست در سایت ثبت نام کرده باشید
ارسال و نمایش در سایت
نظر شما با موفقیت در سایت ثبت شد
مشکلی رخ داده است مجددا تلاش بفرمایید
ثبت نام برای مشاوره آنلاین روحیه

برای دست رسی کامل از طریق شماره موبایل خود ثبت نام بفرمایید

بستن پنجره ثبت نام
ثبت نام کمتر از 1 دقیقه طول می کشد.